| |||||||||||||||||||||||||||||
|
Héderváry uradalom évszázados hídja Hédervártól délnyugatra, közúttól, lakott területtől távol, a Mosoni-Duna felett vasúti híd áll. Egykori szerepét, múltját kevesen ismerik, esős időszakban az ide vezető földutak feláznak, a kutya sem jár erre... Öttevényi GV - avagy kié is a híd? 1986-ban a MÁV Budapesti Igazgatósága levelet kap a Győr-Sopron megyei VB Közlekedési Osztályától, melyben felhívják a vasút figyelmét, hogy a kezelésében lévő bolgányi Mosoni Duna híd állapota leromlott, balesetveszélyes, felújítása halaszthatatlan, ezért
Pankaszi alsó és felső fatelep A régi normál nyomtávú vonalnak megálló-rakodó helye volt Pankaszon egy kitérővel, egyik végén csonka vágánnyal. Tőle jobbra és balra az alsó és felső telepnek nevezett fűrészüzem terült el.
1948-ban Gruber Andor és Metz István okleveles gépészmérnökök a Gazdasági Tanács megbízásából felmérést készítettek az 1945-48 közötti években a MÁLLERD tulajdonába került erdei vasutak állapotáról és gazdaságos üzemeltetésük lehetőségéről.
|
| |||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |