| |||||||||||||||||||||
|
A B-26-os mozdonyok
KBK-kód: 2256 A mozdony a kis teljesítményű, de gyártásakor a korszerűbb kivitelű mozdonyok jó példája. A hazai kisvasutak első nagy sorozatban gyártott dízelmozdonya. A B-26-os ledaruzása A Szállítóberendezések gyárában építették őket. A főkeret acéllemezből hegesztett. A mozdonynak szokásos kivitelű központi vonó- és ütközőkészülékei vannak. A vezetőállást a mozdonyközéptől kissé hátrébb helyezték el, zárt, minden irányban jó kilátást biztosít a vezető számára. A vezetőállásban támlás vezetőülést helyeztek el. A motor: A B-26 -os mozdonyokba Ganz-Jendrassik rendszerű II. IMC 130 típusú motor lett beépítve, amely kéthengeres, négyütemű, előkamrás, 26 LE teljesítményű. A szintén Ganz-Jendrassik rendszerű befecskendezőszivattyú változó löketű, porlasztói nyitottak. A motor indítása kézi erővel történhet. Hűtése szivattyús vízhűtés, ékszíjjal hajtott ventillátorral. A motor indítása kéziforgattyúval lehetséges, dekompresszoros segítséggel. Az erőátviteli rendszer mechanikus. Ez áll egy tárcsás tengelykapcsolóból, négyfokozatú tolókerekes sebességváltóból, kúpkerekes irányváltóból, és homlokkerekes tengelyhajtásból áll. A sebességváltó gömbcsuklós, az irányváltó elfordítható karral működtethető. A tengelyhajtás a hátsó kerékpárt hajtja, az első kerékpárok meghajtása csatlórúddal történik. Tengelyek: A kéregöntésű kerékvázakat a hornyos tengelyvégekre csavarkötéssel rögzítették. A kerékpárok belső csapágyazásúak, a csapágyak és a keret között a mozdony rugózását csavarrugók biztosítják. Az ágyvezetékek ék alakú betétek segítségével állíthatók. Jelzések: A mozdony el van látva jelzőkürttel, világítással és fényszórókkal. A mozdonyból kb. 100 db-ot gyártottak, de csak egyetlen fennmaradt példány ismert, mely a Lillafüredi ÁEV gyűjteményében található.
|
| |||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |