| |||||||||||||||||||||
|
A DH 100 D.0 mozdony
KBK-kód: 2222,0 Ebből a típusból egyetlen példány került Magyarországra, a Várpalotai Szénbányák kisvasútjára vásárolták 1989-ben, a megszüntetés előtt egy évvel. E05-01 mozdony az üzemen kívüli vasúton A Várpalotai Szénbányáknál kisvasúton szállították a szenet a bányáktól a brikettgyárba és az átrakóra. A vonal valamikor GV-ként is üzemelt, sok C-50 -es is járt itt. 1971-től a Várpalotai Szánbányák kezelte a vonalat. 1989-ben már csak 5 db C-50 -es volt itt, ezek mellé vált szükségessé új dízelmozdony beszerzése. A mozdonyt a csehszlovák ZTS gyár építette. Motor: Ütköző-vonókészülék: A gépet a bányavasutakra jellemző központi ütköző-vonókészülékkel látták el. Mozdonyszekrény: A gép alacsony kivitelű, mivel bányába tervezték, így sem esztétikailag, sem műszakilag nem felel meg tökéletesen a megszokott kisvasutaknak. A mozdonynak két vezetőállása van, melyeket két vezetőfülkében, a mozdonyszekrény két végén helyeztek el. Erőátvitel: A motor egy hidraulikus hajtóműn keresztül hajtja a mozdony két tengelyét. A mozdony 1989-es beszerzése után sajnos az 1990-es évek elején a bánya megszüntette és elbontotta a kisvasútját. Emiatt csak ezt az egy mozdonyt szerezték be, de már ez sem közlekedett üzemszerűen.
|
| |||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |