|
A járműlista szerkezete
2018.02.04 (Chikán Gábor)
A járműlista e sorok írásakor (2018. február) kb. 10 ezer kisvasúti jármű adatait tartalmazza. Az egyes járművekről a következő adatokat tárolja az adatbázis...
Fejadatok
KBK kódszám | A jármű típusával, kialakításával összefüggő, egyedi azonosító. Részletesebben ez a cikk mutatja be. A kódszám alapján azonosítható a jármű típusa is. |
Gyártó, típusjel, gyártási szám és év | Értelemszerű gyártási adatok, a gyártó rövidítésével. Pontosan nem ismert évszám esetén az év pl. „188.” alakban is megadott lehet, ami 1880-as éveket jelent. |
Jelleg, nyomtáv: | A jármű tengelyelrendezése és aktuális nyomtávja. Átalakítás esetén a történeti adatsorokban van utalás a nyomtáv megváltozására. |
Állapot: | A jármű állapota néhány előre megadott lehetőségből, mint |
| fut | a jármű a jelenlegi vasútján az üzemelő járműállomány része (még akkor is, ha hosszabb, nagyobb javításon van) |
| van | a jármű jobb-rosszabb állapotban megvan, de nem üzemel |
| kiállítva | szoborként, múzeumi tárgyként ki van állítva |
| selejt | a járművet elbontották, vagy más módon megsemmisült |
| átépítve | át lett építve más járművé, amely a járműlistában új KBK-kódszám alatt szerepel |
| elment | a járművet eladták, elvitték a járműlistában rögzített területről (jellemzően a Kárpát-medencéből) |
| feltételezés | az adatok nem egy konkrétan ismert járműhöz tartoznak, hanem más forrásból, jellemzően a környező pályaszámokból feltételezhető, hogy ez a jármű is létezett |
| sorsa ismeretlen | a jármű már nincs a történetében utolsóként megjelölt vasúton, de nincs róla adat, hogy elbontották, elvitték, mi történt vele |
Történeti adatok
A történeti adatok időrendi sorrendben az alábbiakat tartalmazzák:
Esemény ideje | A jármű történetében rögzített esemény időpontja, rendes esetben egy teljes dátum. Ha csak közelítőleg ismert, akkor az „1978.05….” azt jelenti, hogy valamikor 1978. májusában, az „192……..” azt jelenti, hogy az 1920-as években. Lehetséges, hogy az időpont egyáltalán nem ismert („………..”), de ebben az esetben is az adatsor az események sorrendjében szerepel a listában. |
Esemény: | a jármű életeseményének rövidítése (az egeret a rövidítésre vezetve megjelenik az esemény megnevezése) |
| > | átállomásítás, áthelyezés |
| F | forgalomba állt |
| M | műtanrendőri próba, hatósági járművizsga |
| Á | átszámozás |
| Ép | átépítés |
| L | Leltárban volt, látták az adott vasúton. Ha ismert időpontban készült fényképen szerepel, az is ide tartozik; a lényeg, hogy bizonyított, hogy ekkor azon a vasúton volt. |
| J | jelentősebb javítás, pl. kazánvizsga, főjavítás |
| E | fontosabb esemény részese, pl. baleset részese volt (lásd a megjegyzésben) |
| S | selejtezve |
| + | elbontva, ha nem esik egybe a selejtezéssel, vagy selejtezés nélkül pusztult el |
| Ki | kiment a járműlistában figyelt területről |
Hely | A jármű helye. Ha a név vasút neveként szerepel a vasútlistában, akkor az adatbázis azt felismeri, és kapcsolja a járművet a vasúthoz. Éppen ezért a jármű helyeként elsősorban a vasút van megadva akkor is, ha a vontatási telep azzal nem azonos. Például „Lillafüred” vagy „Királyrét” van megadva, „Majláth” és „Paphegy” helyett. Ha fontos, hogy a vasúton belül hol van, melyik vontatási telepen, vagy meg kell jelölni a tulajdonost, akkor az a vasút neve után / jellel elválasztva szerepel. |
Pályaszám | a jármű pályaszáma az adatsornak megfelelő időpontban |
Adat forrása | csak belépett felhasználók számára látható mező, ami általában rövidítéssel jelzi az adat forrását, az adatszolgáltató személyt. |
|
Legutóbbi módosítás: 2018-02-04 19:48
|
|
Képtár |
|
Vasútkereső |
|
|