kisvasut.hu
Vasúttörténet - Észak-Magyarország
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Lyukóaknai bányavasút

2012.10.07 (Szűcs Zoltán József)



Az aknát 1963-ban nyitották meg, a szállításra kisvasút létesült. A hálózat hossza a bezárás előtt kb. 2 kilométer volt, nyomköze 600 mm, egyenáramú villamosításának feszültsége 550V. Az üzem 3 darab El-6 és szintén 3 darab El-5/6, helyi elnevezéssel kicsi és nagy, az egykori NDK-ban gyártott villamos mozdonyokkal zajlott a felszín alatt. A felszínen nem volt mozdonyüzem, a kocsikat kézzel mozgatták. A vagonpark a bányákban klasszikus csille és népeskocsikból tevődött össze. A bányát 2004-ben zárták be.

EL 5 mozdony egy népeskocsival

EL 5 mozdony egy népeskocsival
Fotó: Csanádi Sándor (1999.08.04.)

 

Legutóbbi módosítás: 2012.10.07. 19:55

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline