kisvasut.hu
Képtár
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Dorog/ A teljes kiépülés

A kiválasztott vasút helye kis térképen

A dél felé terjeszkedő bányászat megkövetelte a Homokvasút bővítését is. 1942-ben a II-es ürítőtől az új XII-es aknát ellátó VI-os ürítőig épült ki a fővonal 3,5 km új építéssel, így hossza 13.056 m lett. A 11. kilométernél 800 m hosszú szárnyvonal épült az annavölgyi X-es aknát kiszolgáló V-ös ürítőig, ebben az állapotban érte a szénmedencét a II. világháború. A szocializmus hajnalán az államosított bányák révén egyesült a korábban két nagy részvénytársaság által megosztott szénmedence. Az állami vállalat Sárisápon és ebszőnybányán két új bányát nyitott, ezért a szrnyvonalat 2 km hosszabbítással kiépítették a VIII-as ürítőig, ez lett a XVII-es aknai szárny, A fővonal 12. kilométerében egy csonkavágányon megépült a VII. ürítő.

Kollár Attila gyűjteménye, Pick József gyűjteménye, Posch Győző Viktor, Szűcs Zoltán József felvételei



homokvasut14.jpg
p3.jpg
23.jpg
ja1785.jpg
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline