kisvasut.hu
Vasúttörténet - Észak-Alföld
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Debreceni fatelep belső kisvasútja

A Zsuzsivasút végállomásánál lévő debreceni fatelepen a belső szállítást kisvasúti hálózat segítette.

(...)

Debreceni vidámpark kisvasútja

A Debreceni Vidámparkot 1960-ban hozták létre a Nagyerdő területén. Ennek keretében került sor a kisvasút kiépítésére is, melyet 1960. május 1-jén adtak át a forgalomnak. Az alakuló, épülő Vidámparkban az első építkezések egyike volt az 1100 m hosszú 760 mm-es keskeny nyomtávú vasúti pálya építése, mely 11 kg/fm-es sínszerkezetre, homokágyban, talpfákkal készült. A kisvasút C-50-es sorozatú, GV 4505 pályaszámú dízel üzemű mozdonya a Szerencsi Gazdasági Műhelyfőnökségtől érkezett, akárcsak a 4 db nyitott, egyedi kivitelű személykocsi is. Érkezését követően a kismozdony is besegített a Vidámpark és vasút építésébe. Csilléket húzott, ezen történt az építési anyagok, föld, homok szállítása. 

(...)

Debreceni Zsuzsi Erdei Vasút

Debrecen városa a tulajdonát képezõ, a várostól 24-38 km távolságra, Gúth község mellett fekvõ 37,4 km2 kiterjedésû erdejét kívánta mûvelésbe vonni. A kitermelt fa elszállítására vasútra volt szükség. A város pályázatot hirdetett a vasút építésére, üzemben tartására és a kitermelt fa beszállítására. A pályázatot Kopf-Steinberger cég nyerte meg. A vasút elsõ szakaszát 1882. július 16-án nyitották meg. Ez a Debrecen-Fatelep - Nyírmártonfalva közötti 21,5 km-es szakasz volt.

(...)

Fegyverneki Gazdasági Vasút

1924-ben a Szolnok és Debrecen között vezető normál nyomközű vasútvonal örményesi állomása és a Schwarz család szapárfalui birtokai között 6,5 km hosszan, 600 mm-es nyomtávolsággal lóvontatású mezei vasút létesül. A vasút üzemengedélyét a Kereskedelemügyi Minisztérium 86980/1924-es számon Schwarz Gyula nevére állítja ki.

(...)

Hajdúszoboszlói téglagyári kisvasút

Gyermekkori élményeimet osztom meg erről a már nem létező kisvasútról.

(...)

Hevesi szőlőtelep kisvasútja

Részletek Gyimesiné Gömöri Ilona Polgár-telep, Bankpince Szőlőuradalom a hevesi homokon c. írásából.
(A cikket a szerző szíves hozzájárulásával küldte Bozó Zoltán)

(...)

Kisújszállási Gazdasági Vasút története

Ennek a kisvasútnak a története a II. Világháború után kezdődött.

(...)

Kisújszállási Úttörővasút - egy el nem készült vasút története

Az MSZMP Kisújszállási Városi Intéző Bizottsága, a Városi Tanács VB, valamint a városi úttörőcsapatok 1957 tavaszán közös kérelemmel fordulnak a MÁV igazgatóságához, hogy a Kisújszállási GV vonalhálózatához csatlakozva, a MÁV állomással szemközti Rákóczi ligetben számukra úttörővasút létesítésére engedélyt adjon.

(...)

Kónyai lóvasút

Olaszországból, Vittorio Formigari küldött oldalunk számára egy rövid élménybeszámolót a kónyai kisvasúton 1941-ben tett látogatásáról.

(...)

Tiborszállás-Halmostanya kisvasút

1905. szeptember 27-én a nagyvasút megérkezett Tiborszállásra, 1917-ben pedig Gróf Károlyi Gyula kisvasutat építtetett Tiborszállás állomás és Halmos között, mert sáros időben lehetetlen volt másmilyen szállítási eszköz alkalmazása.

(...)

Tiszajenő - Mira Gyógy- és Keserűvízforrás Rt. iparvasútja

1923-ban a Mira Gyógy- és Keserűvízforrás Rt. részére állították ki az iparvasút üzemengedélyét (58840/923).

(...)

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline