kisvasut.hu
Vasúttörténet - Dél-Alföld
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

A pusztakakasszéki mezőgazdasági vasút

A pusztakakasszéki mezőgazdasági vasút - a Szegvári Gazdasági Vasút ősének - rövid története.

(...)

Bácsalmási GV vázlatos története

A Bácsalmás-Sörházmajor közötti lórévasút 1926-ban épült 600 mm nyomtávolsággal.

(...)

Földeáki kisvasút

Gilicze János és Scmidt József: Földeák c. könyve (Száz magyar falu könyvesháza sorozat) alapján

(...)

Gyulavidéki HÉV vontatási szolgálatának története, 1906-1944.

1906 tavaszán kezdődött a Gyulavidéki HÉV III. rangú, 760 mm nyomtávolsággal kiépülő vonalának építése. A leendő kisvasút a kor szokásának megfelelően született: az ötletgazdák – leendő tulajdonosok – az építési költségek előteremtéséhez részvényeket bocsájtottak ki, miközben tervező és építtető után kutatva a Magyar Királyi Kereskedelemügyi Minisztériumtól megszerezték sorjában a szükséges engedélyeket, úgymint az előmunkálati, közigazgatási bejárási és végül a műtanrendőri bejárási. Az építő cég kilincselt a pályaanyagok és járművek ügyében.

(...)

Kéthalom, lóvasút

A lóvasút a kéthalmi kastélyt és uradalmi iskolát kötötte össze a környező tanyákkal (Csete, Perjés).


(...)

Kisvasúti vonalak Békés Megyében (az 1948 évi területnövelés utáni állapotnak megfelelően)

1. Közforgalmú vonalak
2. Lórévasutak
3. Téglagyári kisvasutak
4. Múzeumi vonalak, emlékhelyek

(...)

MÁV Alföldi Kisvasút - A vasútról átfogóan

Az Alföldi Első Gazdasági Vasút (AEGV) születése 1894-ben történt meg. A két világháborút megélt, növekvő, egybeolvasztó vasút Magyarország legnagyobb kiterjedésű kisvasúti hálózata volt. Az AEGV 1945.XII.1. dátumú államosításával megszületett MÁV Alföldi Kisvasút (MÁV AK) hálózata legnagyobb kiterjedése idején három fővobalból és négy szárnyvonalból állt. Majd a hálózatot 1971-re felszámolták.

(...)

MÁV Alföldi Kisvasút - Békéscsaba-Békéssámson fővonal vázlatos története, 1945-1971.

Ez az írás a Békéscsaba-Békéssámson vonal életét eleveníti fel.

(...)

MÁV Alföldi Kisvasút - Pusztaföldvári szárnyvonalak története

Midőn 1899-ben az AEGV megépítette Kovácsháza-Csaba Közraktár vonalát, annak Géza megállójától hamarosan szárnyvonal épült a Wenckheim család Szöllőspusztai birtokára. A 4 746 hektáros nagybirtokot gróf Wenckheim Frigyes (1842-1912) vásárolta gróf Károlyi Sándortól. A szárnyvonal pályája 9.25 kg/fm sínekkel bírt.

(...)

MÁV Alföldi Kisvasút - utolsó pillanatok

Az egykor csaknem 150 km vonalhosszúságú Alföldi Kisvasút felszámolása korán megkezdődött. Békéscsaba városa 1959-ben kérvényezte a településen átvezető vasútvonal felbontását. A közlekedés- és postaügyi minisztérium döntése értelmében a Békéscsaba - Békés közötti vonalszakaszon 1960. október 1-től leállt a forgalom, a város területén fekvő sínek bontása másnap megkezdődhetett.

(...)

Nagyhegy lóvasútja

Avagy egy elfeledett homokszállító vasút Szentes határában. 

(...)

Szegvári kendergyár kisvasútja

A szegvári kendergyárnak a kender beszállítása céljából volt egy GV-iparvágánya, amit 1963-ban a teljes gyárbeli anyagmozgatást kiszolgálni képes hálózattá fejlesztettek.

(...)

Tiszakécske - Negyven év zakatolás Tiszakécske szolgálatában

Izgalmas, fordulatos és egyedülálló a tiszakécskei gyermekvasút története. Azokban az években létesült, amikor a hírhedt közlekedéspolitikai koncepció jegyében kisvasutak és vasúti mellékvonalak tucatjait számolták fel egyik napról a másikra, s olyan időszakban szűnik meg a szemünk láttára, midőn az ország más területein a kisvasutak új virágkora van kibontakozóban, jelentős összefogások és pályázatok nyomán.

(...)

Tiszakécskei kisvasút

A vonal a nagyvasúti állomástól a Tisza-partig futott volna, így az ideérkezõknek hangulatos utazási körülményeket biztosítva. A helybéliek is használhatták volna a vonalat a helyi közlekedés részeként. A felsõbb közlekedési hatóságokat azonban - úgy tûnik - nemigen lelkesítette a vasútépítés terve. Az 5 km/h megengedett sebességgel közlekedõ szerelvények számára - közlekedésbiztonsági szabályokra hivatkozva - valamennyi útátjáróhoz fénysorompó telepítését szabták meg az építési engedély feltételeként. Az ezzel járó többletköltséget a tiszakécskeiek nem vállalhatták, így a vasút rövidebb útvonalon épült meg.

(...)

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline