A kisvasút vonalai
(Chikán Gábor)
Vonal | Vonalhossz |
---|
| 1969 | 1970 | 1971 | 1972 | ... | 2001 |
---|
Verőce-Királyrét | 11 390 m | 11 400 m | 11 321 m | 11 321 m | ... | 11 558 m | Királyrét-Szénpatak | 223 m | 223 m | - | - | ... | - | Királyrét-Bajdázó | 1 144 m | 1 144 m | - | - | ... | - | Királyrét-Cseresznyefa | 3 272 m | 3 272 m | 3 272 m | 3 272 m | ... | - | Összesen | 16 029 m | 16 039 m | 14 593 m | 14 593 m | ... | 11 558 m |
---|
Vonalhálózati vázlat | | | | | ... | | Rászletes rajz | | | | | ... | |
A táblázatot az erdei vasutak nyilvántatólapjai alapján állítottuk össze. A szénpataki vonal 1969-ben már valójában nem létezett, de mivel ebből ágazott ki a bajdázói vonal, amit a kiágazástól szelvényeztek, odáig a ránk maradt adatlapok továbbra is a Királyrét-Szénpatak vonalat (223 m hosszban) tüntetik fel. 1971-től már nincs meg a bajdázói, és az ennek elejét jelentő szénpataki vonal, a kiágazásból csupán egy 30 méteres csonkavágány maradt. Ugyanakkor Paphegy-Királyrét közti téli rakodón az ezévi térkép már jelöli a hurokvágányt, fordító vágány elnevezéssel. A fővonal rövidülésének hosszváltozásainak okára a meglévő dokumentumok nem adnak magyarázatot. Az 1972. évi vonalhálózati adatok megegyeznek az előző évvel. Az 1978-81. közti átépítés során már csak a Verőce-Királyrét szakasz felújítása történt meg, a cseresznyafai vonal ekkor szűnt meg, illetve jelentősen átalakult a vágányhálózat.
|
Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00
|
|