kisvasut.hu - Királyréti Erdei Vasút - Műszaki adatok | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kisvasút vonalai (Chikán Gábor)
A táblázatot az erdei vasutak nyilvántatólapjai alapján állítottuk össze. A szénpataki vonal 1969-ben már valójában nem létezett, de mivel ebből ágazott ki a bajdázói vonal, amit a kiágazástól szelvényeztek, odáig a ránk maradt adatlapok továbbra is a Királyrét-Szénpatak vonalat (223 m hosszban) tüntetik fel. 1971-től már nincs meg a bajdázói, és az ennek elejét jelentő szénpataki vonal, a kiágazásból csupán egy 30 méteres csonkavágány maradt. Ugyanakkor Paphegy-Királyrét közti téli rakodón az ezévi térkép már jelöli a hurokvágányt, fordító vágány elnevezéssel. A fővonal rövidülésének hosszváltozásainak okára a meglévő dokumentumok nem adnak magyarázatot. Az 1972. évi vonalhálózati adatok megegyeznek az előző évvel. Az 1978-81. közti átépítés során már csak a Verőce-Királyrét szakasz felújítása történt meg, a cseresznyafai vonal ekkor szűnt meg, illetve jelentősen átalakult a vágányhálózat.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |