| ||||||||||||||||||||||||||
|
Megérkezett a GV 3737-es pályaszámú mozdony Nagybörzsönybe 2007.02.26 (Markója Szilárd) Hazatért Szlovákiából a GV 3737 pályaszámú, C50-es típusú mozdony. Át a gázlón 1952-ben, a MÁV Északi Járműjavító Üzemében kezdődött meg ezen kisvasúti mozdonysorozat gyártása. Ez a típus volt az első, nagy darabszámban készített kisvasúti dízelmozdony sorozat, amely gyakorlatilag egyeduralkodóvá vált hazánk gazdasági- és erdei vasútjain, és a legtöbb ma üzemelő kisvasúton még fél évszázad elteltével is erre a típusra alapozzák a vontatási feladatokat. A GV 3737-es mozdony a következő helyeken szolgált: 1. 1954.11.01. F Taktaharkány GV 337 2. 1956.09.17. Á Taktaharkány GV 3737 3. 1957.08.10. > Szerencs GV 3737 4. 1958.05.27. > Szarvaskő GV 3737 5. 1959.03.11. > Kisújszállás GV 3737 6. 1959.05.07. > Aszód GV 3737 7. 1961.02.08. > Oroszlány GV 3737 8. 1964.04.01. > Pusztavám GV 3737 9. 1966.08.08. > Kapuvár GV 3737 10. 1979.01.02. > Szob GV 3737 11. 1992.12.22. L Szob GV 3737 12. 1993....... > Istvántelek GV 3737 13. 1998.05.18. > Feketebalog (Cierny Balog, Szlovákia) GV 3737 14. ~ 2000. > Vychylovka, Szlovákia GV 3737 15. ~ 2004. > Stará Bystrica, Szlovákia GV 3737 16. 2007.02. 24. Nagybörzsöny GV 3737 Utolsó pár évét a Szobi GV-n töltötte, majd Istvántelekre szállították, ahol 1996.02.12-én selejtezték. Szinte azonnal eladták a gépet Szlovákiába, itt Feketebalogon állították üzembe. Rövid idő elteltével elkerült Vychylovkába, hogy az ottani, irányfordítós múzeumvasúton üzemeltesse tovább tulajdonosa, az akkori üzemvezető. A gép igazán nem vált be; a helyenként 66-70 ezrelékes emelkedőkön nem volt elégséges tapadása ahhoz, hogy rakott személykocsit megbízhatóan továbbítson, így feleslegessé vált. Pár évnyi szállása egy Stará Bystrica nevű falu lett, ahol a földön állt, de viszonylag zárt helyen, így a vandalizmus hatása nem érhette. Szlovákiai tartózkodása alatt a motorját Ruttkán (Vrútky) nagyjavították. 2006. őszén jelezte tulajdonosa, hogy eladná, és két KBK tag kiutazott megtekinteni - vételi szándékkal - a mozdonyt. Négyhónapnyi szervezés után a gépet új tulajdonosai Nagybörzsönybe szállították 2007.02.24-én, így közel tíz év külföldi tartózkodás után a jármű hazatérhetett. A gép felújítása hamarosan megkezdődik (elsősorban csak külsőleg szükséges). A tulajdonosok a nagybörzsönyi kisvasúti napon tervezik bemutatni - már üzemképes állapotában - a nagyközönségnek. A szállításról, rakodásról fotókat itt talál.
|
| ||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |