Kovászna-Kommandó Erdei Vasút oldal logo
Kommandó (RO)
Megközelítés
Menetrend
Vasúttörténet
Járművek
Szállások
Elérhetőség
Támogatók
Kiadványok
Cikkarchívum
Képtár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Vasútépítő tábor 2004.

2004.09.04 (Markója Szilárd)



Beszámoló a vasútépítő táborról.

Sikeresen zárult a III. építőtábor.


Ez elsősorban Georg Hocevarnak köszönhető, aki a tábor kezdett megelőzően járhatóvá tette az alsó vonalat gőzvontatta vonatok számára 3000 talpfa cseréjével és a Hankó híd újjáépítésével. Így augusztus 6-án és 7-én gőzmozdony vontatású vonatok közlekedhettek. Ezúttal a 764-431 psz. géppel, ami egy német egyesület tulajdonában van, és több más romániai kisvasúton is tett a nyáron próbautat. (Mivel a BRAFOR felszámolás alatt van, sajnos a vasút saját gépei nem voltak elérhetőek számunkra.) Sok gondot okozott az első menet alkalmávan a gyommal benőtt pálya, ami miatt a gép folyamatosan köszörült.

A felső vasúton is említésre méltó a munka eredménye: Georg Hocevar munkáscsapata, valamint az építőtábor 23 önkéntese (Magyarországról, Németországból és a helyi önkéntesek) a Porzsolás (a vízvevő nem messze attól a ponttól, ahol az út elhagyja a vasút nyomvonalát) - Sikló felső vonalszakaszt újra járhatóvá tették augusztus 1. és 6. között. Levágtuk a pályára dőlt fákat, kicsákányoztuk a murvával betemetett pályarészeket, kijavítottuk és kipótoltuk a sineket. Így augusztus 7-én Georg dízelmozgonyával és 2 kéttengelyű személykocsival megtehettük az első próbamenetet. A szerelvény többször kisiklott, így bizony 4 óra alatt tettük meg az utat oda - vissza. Ez is mutatja, sok még a teendő a biztonságos közlekedés eléréséig. Mindazonáltal a vágányhálózat újabb 5 km-es szakaszán gördült végig ismét szerelvény az 1999-es forgalomleállítás óta. A Kommandó - Porzsolás szakasz továbbra is kritikus, mivel a kemény munkával kicsákányozott pályát a teherautók hamar betemetik.

Ezen túl szerveztünk még egy lóvasúti menetet is Kommandó - 2. km között, a Halom-tetőre vezető vonalon. A menet - mint két évvel korábban - ott végződött, ahol fatuskók torlaszolták el a pályát. Ezúttal azonban a lovak és láncok segítségével lehuzattuk azokat. A pálya megtisztítása után folytathattuk utunkat majdnem az első komoly alámosásig, ami a következő nagy feladat lesz a vonal helyreállítása során.




Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
Vasútkereső térkép

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV