kisvasut.hu - Almamelléki Erdei Vasút - Járművek

C-50-es mozdonyok



Mozdonyparádé II.

Mozdonyparádé II.
Fotó: Molnár Márk (2007.05.11.)

C50-401

19... ... ...

forgalomba állt Almamelléken

1962. 12. 28.

műtanrendőri vizsga

2001.

a mozdonyt leállítják rossz műszaki állapota miatt, átmenetileg kiállítják a felújításra elvitt C21�407 pályaszámú mozdony helyett Almamelléken.

2001.

Átszámozva C22-403-ról, az új pályaszám: C50-401

A mozdony ipari pályaszáma E04�002.

C50-402 (gyártási száma: 6109-531)

19... ... ...

forgalomba állt Vitézipusztán

1963. 12. 06.

műtanrendőri vizsga, pályaszáma C22-403

1987. ... ...

átállomásítva Almamellékre

2001.

átszámozzák, új pályaszáma: C50-402

A mozdony ipari pályaszáma D04�028, ami helytelenül lett kiadva, mivel a 600 mm nyomtávú járműveknek ipari számrendszerben E betűvel kezdődő számot kellene kapniuk.

C50-403

1957.

Gyártva a MÁV Északi Járműjavító Üzemében, majd üzembe áll a Kaposvári Gazdasági Vasúton GV 5705 pályaszámon

1964.

átállomásítják a Villányi Gazdasági Vasútra

1970. 03.

a Villányi GV megszűnése után megveszi a Mecseki Erdő- és Fafeldogozó Gazdaság

1970. 03. � 1970. 08. 12.

átalakítják 600 mm nyomtávolságúra a dombóvári GV műhelyben

1970. 08. 12.

átállomásítva Almamellékre, pályaszáma: C21�407

1987.

a mozdonyt leállítják, de nem vágják szét, hanem alkatrésznek használják, majd előbb Sasréten, 2000-ben pedig Almamelléken kiállítják.

2001.

felújításra a Csömödéri Erdei Vasútra szállítják, ahol Csepel D-414-es motort kap.

2001.

átszámozzák, új pályaszáma: C50-403

C21-406

1957.

Gyártva a MÁV Északi Járműjavító Üzemében, majd üzembe áll a Villányi Gazdasági Vasúton GV 5704 pályaszámon

1970. 01. 17.

a Villányi GV megszűnése után megveszi a Mecseki Erdő- és Fafeldogozó Gazdaság

1970. 01. 17� 1970. 03. 28.

átalakítják 600 mm nyomtávolságúra a dombóvári GV műhelyben

1970. 08. 12.

átállomásítva Almamellékre, pályaszáma: C21�406

1980.

a mozdonyt leállítják, de nem vágják szét, hanem alkatrésznek használták. A roncs mozdonyt az 1990-es évek végén elvitték az állomás utasok által használt részéről, de attól északra néhány száz méterre megtalálható.

A mozdony szerepelt a "Kihajolni veszélyes" című filmben, a tervek szerint a C50-401-es pályaszámú mozdony felújítása után ezt fogják kiállítani Almamelléken.

Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline