Kemencei Erdei Múzeumvasút oldal logo
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink




English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

20 éve történt, megszületett a KEMV!

2020.01.01 (Szűcs Zoltán József)




Fotó: Gayer Márk (2000.07.29.)

Bár anno nem tettünk le „alapkövet” - fura is lett volna, hisz’ a vasút akkor már kilenc évtizede ott volt - de mégis van időkapszulánk, amit felnyithatunk.

Nem is egy, hanem egész sorozat, újságunk a KBK füzetek, és honlapunk ahol rögzítettük az eseményeket, és rögzítjük máig is.

Nyissuk hát föl együtt az időkapszulákat, és táruljon fel a Kemencei Erdei Múzeumvasút története! A KEMV nem csak egyszerűen a kemencei vasúttörténet 2000-tõl indult fejezete, de lényegesen több mint a korábbi erdészeti kiszállító pálya.

Korábbi cikkünkben, számoltunk be az Ipoly Erdő Rt. (igen, Rt-ként helyes, mert 1999-ben még nem volt bevett a Zrt. cégforma megjelölés) és Egyesületünk között szerződésről, aminek célja a kemencei erdei kisvasút megmentése, újraindítása, és tartós működési feltételeinek megteremtése volt.

Az idea akkor már sok éves volt, Egyesületünk megalakításához is komoly töltést adott a Börzsöny észak-nyugati csücskében megbúvó és évek óta tetszhalott kisvasút. (KBK füzetek VII. 13.oldal)

Hiszen méreténél fogva egy elhivatott önkéntes csapat már üzemeltetni is tudná, ráadásul menedéke lehet a bányákból, téglagyárakból, egyéb üzemekből kiszoruló kisvasúti járműveknek, síneknek! A szándékot tett követte, és 1999-re az Ipoly Erdő Rt és egyesületünk már együtt dolgozott a kisvasút jövőjének kimunkálásán.

Minderről a KBK füzetek XXXVII-XXXVIII. száma a beszámolt az 5. oldaltól.

Ez után jött az 1999.évi pusztító árvíz KBK füzetek XXXIX. 5. oldaltól

De csapatunk nem adta fel, folytattuk a munkát, és 2000. január 1-tõl de jure is mi lettünk a kisvasút üzemeltetői, még ha ekkor az üzemindításig hosszú út is vezetett, amiről újságaink folyamatosan beszámoltak.

2000. július 29-én, immár személyszállító és múzeumi funkcióval újra megnyílt a vasút! Erről olvashatunk a KBK füzetek XLV-XLVI. számában a 4. oldaltól (a többi újság felrakása a honlapunkra folyamatban van, amint elkészül, olvashatók lesznek, a kezdő Kemencei Krónika fejezetek is!)

A legfontosabb pedig, hogy két évtized után is él és folyamatosan gyarapodik a Kemencei Erdei Múzeumvasút! Ez a gyarapodás az Ipoly Erdő Zrt és a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület, mint jogi személyiségek közös munkája mellett pedig a CIVIL MUNKATÁRSAK tudásán, szorgalmán, tenni akarásán alapul.

 

 

 

 

 

 

 

Legutóbbi módosítás: 2020-07-30 22:44

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV