kisvasut.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Cselekvési Terv záró konferencia Miskolcon

2019.11.04 (Szűcs Zoltán József)



Rail Gate – keskeny nyomközű vasutak, mint attrakciók és kapuk a természetre, Cselekvési Terv záró konferencia Miskolc-Lillafüreden.

Kocsiszelet Dorottya u. végállomáson

Kocsiszelet Dorottya u. végállomáson
(2019.10.17.)

A 2018. év elején a Kassai Gyermekvasút és a Lillafüredi ÁEV közösen nyerte el az Európai Regionális Fejlesztési Alap Határokon Átnyúló projektekre kiírt támogatását. A magyar állami erdészet és a szlovák civil szervezet által a természet-kultúra támogatási tengelyre közösen a beadott pályázata (SKHU 1061/1.1/031 projekt) összességében 577 929,38 EUR támogatást kapott, amelyből a vezető projektpartner szlovák félre 268 708,27 EUR, míg a magyar partnerre 222 531,70 EUR jut.

A projekt 2018. január 1-én indult és 2019. december 31-ig tart. Folyó év október 17-én Lillafüreden a Tókert Hotelben került sor a cselekvési terv záró konferenciára. Miskolcon: Dorottya utca végállomás átépítése elkészült. Új peron épült, Obeliszkkel, kisplasztikákkal kiegészített stilizált vonalhálózati rajzzal, személykocsi szelettel, amelyben a többi magyarországi kisvasút képes és szöveges bemutatása látható, a peronon további három tabló tájékoztatja a közönséget. Megújult a térvilágítás is. A 31-es pályaszámú – 1930-as évekből származó – személykocsi mintájára historikus hangulatú replika személykocsi épül. Kassán: Csermely állomás felújítása, és Előre (azaz Vpred - a vasút középállomása volt, de az 1990-es évek elején felszámolták, ám hiánya egyre jobban akadályozza a forgalom bővítését) újjáépítése elkészült a konferenciáig. Erről, de nem ennyi szóval beszéltek az előadók.

A konferencia képei a galériában

Legutóbbi módosítás: 2019-11-04 22:37

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline