|
Ismét félrevezető álhírek a Kemencei Erdei Múzeumvasútról
2018.11.17
Az elmúlt napokban sajnálatos módon ismételten félrevezető álhírek jelentek meg a Kemencei Erdei Múzeumvasút tevezett felújításával kapcsolatban. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy milyen félrevezető, manipulatív állítások jelentek meg és ehhez képest mi a valóság.
Itt sem folyt korábban patak Fotó: Pulisch József (2005.07.)
1) Hamis állítás: A Börzsönyben már van 5 kisvasút és most egy további épülne. - Ehhez képest a valóság az, hogy a Börzsönyben jelenleg három kisvasút üzemel (Kismaros-Királyrét, Szob-Nagybörzsöny, Kemence), és a szóban forgó felújítás nem új vonal építése, hanem egy most is meglévő és helyenként járhatatlan vonalszakasz felújítása, ha úgy tetszik a természetes elhasználódás helyreállítása. 2) Hamis állítás: A munkálatok helyrehozhatatlan károkat okoznak a természetben. - Ehhez képest a valóság az, hogy éppen a börzsönyi kisvasutak felújítása bizonyította legutóbb, hogy a kisvasút építés nem jár természeti károkozással, mitöbb a környezevédelmi hatósági előírásokat is betartva új vizes élőhelyek jöttek létre a Bezina-völgyben. 3) Hamis állítás: A kisvasút üzemeltetése okoz természeti kárt. - Ehhez képest a valóság az, hogy számos más szigorúan védett, akár nemzeti parki területen is közlekednek kisvasutak (pl. Hortobágy, Gemenc, Kaszó, vagy Szlovéniában a Postojnai-barlang), és az érintett területkre jórészt csak kisvasúttal lehet bejutni. Hortobágyon éppen maga a Nemzeti Park Igazgatóság építette és üzemelteti a kisvasutat. Ami ott helyes megoldás az máshol alapvtően rossz? Talán nem egészen.
|
Legutóbbi módosítás: 2018-12-28 20:19
|
|
Vasútkereső |
 |
Hírlevél |
E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.
|
|