| ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Megújulnak a kisvasutak 2017.07.26 A Kormány döntött: költségvetési forrásból nyolc kisvasút felújítása kezdődhet meg idén. A Kormány 1467/2017. (VII. 25.) határozata alapján megkezdődhet a budapesti Gyermekvasút, a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút, a lillafüredi, gyöngyösi, királyréti és kemencei erdei vasút, a debreceni Zsuzsi Vasút, valamint a Balatonfenyvesi GV somogyszentpáli vonalának felújítása. Völgyhíd Külön öröm számunkra, hogy a felújítás keretében a Kemencei Erdei Múzeumvasút jelenleg elmosott pályájának helyreállítására is sor kerül. Emellett a Kormány forrást biztosít a következő megvalósíthatósági tanulmányokhoz, illetve tervezési munkákhoz is: Balatonfenyvesi GV csisztapusztai vonalfelújítása, Nagycenk-Fertőd új vonal tervezése, Zsuzsi Vasút debreceni nagyállomási bekötés tervezése, Nyírvidéki kisvasút Nyíregyháza-Sóstó közötti szakasza, Királyréti EV kiráylrét végállomás átépítése, valamint a Kismaros-Verőce közötti hosszabbítás tervezése, Vál-völgyi Kisvasút Bicske-Felcsút és Alcsútdoboz-Lovasberény közötti szakaszai. A tervek megvalósítására, valamint a többi kisvasút felújítására a következő években kerülhet sor.
Hozzászólások Birincsik József (2017-07-27 22:17:19) Lehet, hogy laikus a kérdés, de a Zsuzsivasút nem pár éve épült teljesen újjá? Nikolausz Tamás (2017-07-29 09:41:20) A pécsi gyermekvasút pályahossza is vicc! Nem lenne rossz, ha annak is jutna a meghosszabbítására, mondjuk egyik oldalon a Kisrétig, a másik oldalon Lapisig! Kircsi László (2017-08-13 16:22:42) Ami a debreceni Zsuzsi "teljesen újjá" építését illeti: Sajnos teljes felújításról nem volt szó. Megújult a pálya egy része,"sámsoni út" megállónál visszaépítették a második vágányt. Hármashegyalján épült egy igen silány minőségű végállomás. Debrecenben a régebbi helyett csak egy ideiglenes (vég)állomás készült el. Épült egy akadálymentes kerékpárszállítós kocsi,de a mozdonyok felújításáról,akkor és azóta sincsen szó. Az ígért (a tervekben is szereplő)új debreceni(vég)állomásnak azóta sincs nyoma! Bár a Nagyállomási bekötés ötlete akkor is előkerült,de elvettették,mert a 100a fővonal nem szintbeli keresztezése nagyon drága lenne. Akkor szintén szó volt a pálya Hármashegyalja és Nyírmártonfalva közötti 5 kilométeres régebben felszedett szakaszának visszaépítéséről is. Ezek a tervek azonban időközben elhaltak,ahogy nálunk szokás... Így tehát nyugodtan fogalmazhatunk úgy,hogy a mai napig félkész állapotok uralkodnak a Zsuzsi háza táján. ötvenkét józsef (2017-08-21 23:17:57) AZ ÖSSZES KISVASÚT FELÚJÍTÁSRA SZORUL!!! Ön is hozzászólhatAz e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter. |
| ||||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |