kisvasut.hu
Vasúttörténet - Közép-Dunántúl
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Cece-Alap gazdasági kisvasút



Tán az idős ceceiek és alapiak emlékezetében még él a kisvasút emléke. Én még nagyapámtól hallottam róla, azt nem tudom, hogy a Monarchiában épült-e. Ami biztos, hogy kezdetben lóvasút volt.

A kisvasút a két világháború között dizel vontatásúra átépítették. A cecei vasútállomásról indult, a nyomvonaláról és a nyomtávolságáról nincsen ismeretem. Megszűnését a Mezőfalva-Rétszilas vasútvonal átadása indokolta 1953-ban. Nagyapám, Varga Sándor amatőr festő festett egy képet a cecei állomásról, akkor még a kisvasút megvolt. Ez a kép Nagydorogon a 80-as években az akkori pályamester, Szabó Aladár tulajdonában volt.

Róth Ferenc

Legutóbbi módosítás: 2017-03-26 10:29:09

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline