| 
 | C466,0001 (Pálházi kocsi)   
 
 Az utóbbi időben vadászkocsiként ismert jármű a Pálházi Erdei Vasúttól került hozzánk 2012 őszén, ahol már évek óta a használaton kívül állt, állapota időközben leromlott. A kocsi szegecselt alváza az Osztrák - Magyar Monarchia közös hadseregének hadivasútjaira készült, így a gyártási idő az 1910-es évekre tehető, egyéb adat sajnos nem ismert. A jármű forgóvázai azonban nem eredetiek, az 1960-as években nagy tömegben gyártott ún. Maszolaj teherkocsik/truckok forgóvázait kapta. A négytengelyes, forgóvázas, ún. futójárdás vagy futópallós, tetővel ellátott személykocsiban a személyek szállítása keresztirányban elhelyezett fapadokon történik, két külön szakaszban, melyek oldaljárdáról közelíthetőek meg, mindkét oldalról külön-külön ajtón át. A 2013-as kisvasúti napra készültünk el a felújításával. A komfortosabb utazás érdekében a kocsi elülső és hátsó részét később üvegborítással láttuk el. Ebből a muzeális értékű vagonból valójában kettő van a Börzsöny-hegységben: az eredetibb állapotú nagybörzsönyi kocsi a zárt változat, a forgóvázai eredetiek. 
Szállítható személyek száma: 12 főEngedélyezett legnagyobb sebesség: 15 km/h
 Ütközők közötti hossz:....
 Súly: 2 tonna
 
 
				  	A Pálházi kocsi felújított állapotában a Kemencei Erdei Múzeumvasút telepén.Fotó: Molnár Márk (2015.02.01.)
 
					|  | 	Legutóbbi módosítás: 2016-06-03 11:19
								 |  | 
 
				| Képtár | 
|---|
 |   |  
 
 |