| |||||||||||||||||||||||||||||||
|
Élt 90 évet 2012.12.30 (Karap Krisztián) Néhány nappal Karácsony előtt elbontották a 2-es vasútvonal felújítása okán az egykori homokvasút 1922-ben épített felüljáróját.
Az utolsó híd amikor még állt A dorogi homokvasút első nyomvonalának építése 1922-ben kezdődött, majd a hálózat a II. világháború után - a dorogi szénbányászat fejlődésével együtt - érte el legnagyobb kiterjedését. A 80-as évek végén, a bányászat megszüntetésekor a járműveket megsemmisítették, a pálya vasanyagként értékesíthető részeit és a talpfákat eladták. Napjainkra a dorogi MÁV-os felüljáró maradt az egyik utolsó jelentős emlék, de sajnos idén Karácsonytól eme műtárgyat is csak fotók őrzik majd.
Hozzászólások T. Bence (2012-12-30 11:53:26) Több, mint valószínű, hogy a vonal villamosítása útjában állt az említett, funkcióját vesztett műtárgy. Elég kicsi a magassága, aligha fért volna el alatta a nagyvasút felsővezetéke és a szerelvények áramszedője. Karap Krisztián (2012-12-30 22:02:54) Biztos, hogy előkészítik a felsővezetéket és a kétvágányú pályának is megcsinálják a helyet, de ettől még szomorú esemény. T. Bence (2012-12-31 15:45:31) Két vágány ott már nem lesz; csak Aquincum-felső és Pilisvörösvár között építik ki a dupla vágányt, illetve a Terranovánál lesz egy 2 km hosszú forgalmi kitérő repülőkereszteknek. Máshol még a nyomvonal sem változik. Ön is hozzászólhatAz e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter. |
| |||||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |