Lillafüredi ÁEV
Lillafüred
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Vasúttörténet
Elérhetőség
Képtár
Cikkarchívum
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Eredmények és nyári menetrend a LÁEV-en

2012.07.03



A nyár elején először rendezték meg a LÁEV vonalán a Múzeumok Éjszakája programot nagy érdeklődéssel. A kisvasút napján Mikó Imre díjjal tüntették ki az Északerdő Zrt. két kisvasúti szakemberét, Korek Károlyt és dr. Lenár Györgyöt.

Június 30-tól pedig két hónapon át minden nap 75 percenként közlekednek a LÁEV vonatai a két végállomás között.

Személyvonat a Mély-völgyi hídon

Személyvonat a Mély-völgyi hídon
Fotó: Kenyeres Gábor (2007.03.15.)

Idén első alkalommal szervezték meg Lillafüreden és környékén a Múzeumok éjszakája programsorozat helyi rendezvényeit. A nagy érdeklődésre való tekintettel a LÁEV különvonatot indított Lillafüreden át Újmassára. Ízelítőül néhány fotó a rendezvényről.

laev.hu


A sok éve hagyományos és nagy sikerrel zajló Kisvasúti Nap 2012. évi rendezvénye kiemelkedően fontos esemény volt az Északerdő Zrt. történetében. Két nyugalmazott kolléga, Korek Károly és dr. Lenár György ezen alkalommal vehette át a Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány által alapított Mikó Imre emlékplakettet, mellyel olyan neves személyeket tüntetnek ki, akik jelentőset alkottak a magyar közlekedés- és vasútügy terén napjainkban.

Korek Károly Szegeden született 1940-ben. Erdőmérnökként 1963. nyarán kezdte pályafutását a Keletbükki Állami Erdőgazdaságnál. Mélyépítési műszaki vezetőként került kapcsolatba a vasúttal, a pályafenntartással. 1976-tól a Műszaki Erdészet (LÁEV) vezetője volt, majd 1982. őszétől nyugállományba vonulásáig az erdőgazdaság központjában műszaki osztályvezetőként irányította a cégszintű műszaki ellátási tevékenységet és vasúti szakfelügyelői munkakört is betöltött. Kitartóan tevékenykedett a kárpát-medencei kisvasutak megmentéséért, népszerűsítéséért és fejlesztéséért. Nyolc évig volt az Országos Erdészeti Egyesület Erdei Vasúti Szakosztályának elkötelezett vezetője.

Dr. Lenár György 1941-ben született Sátoraljaújhelyen. Soproni, erdőmérnöki tanulmányainak befejeztével 1964. nyarán kezdte pályafutását a Zemplén-hegységi Állami Erdőgazdaságnál. 1971-től a Pálházai Műszaki Erdészet vezetőjeként irányította a Pálháza Ipartelep - Kőkapu - Háromforrás erdei vasút üzemeltetését. Az erdőgazdálkodás, annak műszaki háttere, benne az erdei vasút szerepe mindvégig kiemelkedő helyet foglalt el életében, munkájában. A hegyközi erdészet vezetőjeként vonult nyugállományba. A hegyközi vasútvonalak működtetésének viszontagságait Az eltékozolt kisvasút című könyvében örökítette meg az utókor számára.

Forrás: eszakerdo.hu


A nyári menetrend az alábbi:

330 Miskolc - Lillafüred - Garadna

Érvényes: 2012.06.30 - 2012.08.24.



330 Garadna - Lillafüred - Miskolc



[menetrendábra]

szabad- és munkaszünetes napokon

Állomási menetrendek

~ Diósgyőr ~ Garadna ~ Közép-Garadna ~ Lillafüred ~ Majláth ~ Mártabánya ~ Miskolc, Dorottya u. ~ Papírgyár ~ Puskaporos ~ Újmassa-Őskohó ~

Legutóbbi módosítás: 2012.07.03. 18:37

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi negyvenkettő meg tizenhat?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline