kisvasut.hu
Vasúttörténet - Dél-Dunántúl
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Ozorai lóvasút

2012.06.15 (Bozó Zoltán)



Dobos Gyula: Ozora c. könyve (Száz magyar falu könyvesháza sorozat) alapján

Ozorán meghatározó szereppel bírtak a nagybirtokok. Néha az uradalmak maguk is gépesítettek, de többnyire a területeket nagybérlőkhöz juttatták, és az ő feladatuk lett a gazdálkodás modernizálása, a kor körülményeihez közelítés. Uradalmi igények kielégítésére 1912-13-ban Gyérei Richárd bérlő a tótpusztai gazdaságból elsősorban cukorrépa Gyántra való szállítására gazdasági vasutat (lórét) építtet. A keskenynyomtávú vonal Kulánál vezetett át a Sión, érintve a község határát. 1928-ban herceg Esterházy Antal kérelmére a község további harminc évre hozzájárult a mezei vasút működéséhez.

Legutóbbi módosítás: 2012-06-15 13:54:11

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline