Kovászna-Kommandó Erdei Vasút oldal logo
Kommandó (RO)
Megközelítés
Menetrend
Vasúttörténet
Járművek
Szállások
Elérhetőség
Támogatók
Kiadványok
Cikkarchívum
Képtár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

2010., Kommandói Napok

2010.08.08 (Markója Szilárd)



2010. július 31-én és augusztus 1-én újra szólt a gőzsíp a kommandói hegyek között.
Hajtányok a Bászka hídon

Hajtányok a Bászka hídon
Fotó: Németh Zoltán (2010.07.31.)

Erre az alkalomra Georg Hocevar a Budapesten 1911-ben épített, 764-243-as pályaszámú gőzmozdonyát hozta el, mely már Kommandótól az 5. kilométer végéig (Halom-tetői szárnyvonal) húzta az utasokkal teli szerelvényt. A vonalba, a 2. kilométernél újabb kitérő épült be, így rövidebb utat megtevő szerelvények is közlekedtek. A Sikló Egyesület tagjai is tették a dolgukat a sepsiszentgyörgyi Puskás Tivadar Szakközépiskola diákjaival karöltve: a kommandói fűtőházat teljesen kitakarítottuk. A mozdonyok körül mintegy 2-3 köbméter sittet hordtunk ki, a különböző helyeken heverő alkatrészeket a helyükre tettük. Külön ki kell emelni azt, hogy az évek óta szabad ég alatt álló, s emiatt folymatosan pusztuló Volga drezinát sikerült újra sínre állítani, és betolni a fűtőházba. A munkák mellett jutott idő a magyarországi kisvasút barátok három motoros drezinájának kipróbálásra is, akik csak emiatt a rendezvény miatt vállalkoztak a hosszú útra, Budapestről, Solymárról, Pécsről. A hajtányosok a Puszta-tető kitérőtől eljuttak a tizenegy éve nem használt, és több helyen foghíjas pályán a Sikló-Felsőre is.

A Sikló Egyesület külön szeretné megköszönni Borbáth Attila tanár úr segítségét, aki lelkes diákjai segítségével hatalmas munkát végzett a kommandói fűtőházban.


Az eseményekről fotóbeszámoló itt.


Egy 10 perces rövidfilm is készült a magyarországi hajtányosok útjáról.

Legutóbbi módosítás: 2011.01.25. 12:17

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
Vasútkereső térkép

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV