kisvasut.hu - kisvasut.hu - | ||||
35 éve elment az utolsó vonat Szegeden 2010.11.03 (Karap Krisztián) 1975. szeptember 1-én szűnt meg a közlekedés a gazdaságtalannak tartott Szegedi Kisvasúton. Ezen esemény előre vetítette hazánk kisvasútjaira váró szomorú jövőt, mely talán az 5 évvel később megszűnt Hegyközi Kisvasút megszűnésében csúcsosodott ki. Az Mk48 2021-es mozdony indulásra készen áll. Az 1926-ban épült vasút sok tekintetben kuriózum volt a maga járműveivel, melyek közül természetesen az M1-M4 motormozdonyok emelkednek ki leginkább. A kor nemzetközi színvonalán tervezett és kivitelezett mozdonyok hazánk első diesel-elektromos járművei voltak, melyek közül mára egyetlen példány maradt meg a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton. A vonal kiépítésének célja hasonló volt a kecskeméti, illetve nyíregyházi kisvasutakéhoz: bekapcsolni az országba a vidék gazdaságát. Számos kis település a vasútnak köszönhette fennmaradását és felvirágzását, a kisvasúttal közelebb került Szeged és a piacig közlekedő szerelvények jó helyzetet teremtettek a kis falvak árusainak is. A vaspálya utolsó állapotában a Szeged-Kunhalom-Pusztamérges és a Szeged-Kunhalom-Halastelki iskola viszonylatokon biztosított közlekedést, ahol az utolsó időkben Mk48-as diesel-hidraulikus mozdonyok biztosították a szükséges vonóerőt. 1975-ben, a kisvasút felszámolásakor természetesen a kihasználatlanságra hivatkozva szűnt meg a közlekedés, tán ekkor kezdte meg működését a ma is kitartóan és hatásosan működő közúti lobbi... A kisvasút emlékét ma már jó néhány dolog őrzi szerencsére:
További információk a kisvasútról és a felújításról: http://www.szegedikisvasut.hu További információk az M4-es mozdonyról: http://www.m4.hu Van esetleg fényképe, térképe a kisvasútról? Kérjük küldje el Egyesületünknek a szerkesztoseg[kukac]kisvasut.hu email címre! Köszönjük
| ||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |