A szénmedence termelése 1960-67 között érte el a csúcsot, a közel 12 ezer alkalmazott évi 2,1-2,2 millió tonna szenet termelt 90 %-ban a Homokvasút által kiszolgált üzemekből. A meglévő járműpark és hálózat csúcsra járatásával kellett teljesíteni a homokigényt, ekkor voltak a legsúlyosabb balesetek: szembemenesztés miatt ütközés, autóbusz elütése, megengedett sebesség túllépése miatt mozdony kidőlések. Ebben az időszakban a mozdonyszín és a műhelyek a homokbánya mellé, Sátorkő állomásra költöztek és megindult a víz alatti homoktermelés a HYDROP úszókotróval. A siklót felszámolták, a csillés szállítás ezzel megszűnt, kizárólag a 14 m3-es nyergesvagonok maradtak forgalomban. |
Csolnoki Bányász Klub gyűjteménye, Geiszler József gyűjteménye, Hír József, Molnár Márk gyűjteménye, Pick József gyűjteménye, Posch Győző Viktor, Solymár Judit gyűjteménye, Tóth László gyűjteménye felvételei |
|