kisvasut.hu
Képtár
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Nyirád, bauxitbánya

1938. március 24-én a Magyar Bauxitbánya Rt. fuvarozási szerződést köt a Szállítási és Kisvasútépítő Kft-vel, melynek értelmében Nyirád határában a Bánya által Deáki-pusztán és Arnold-bányán kitermelésre kerülő bauxitot a Kft. a saját maga által épített és üzemben tartott kisvasútján a Sümegi Bazaltbánya MÁV állomásra szállítja le.
A 600 mm nyomtávolságú iparvasút 7 kg/fm-es sínekből épül, legnagyobb emelkedése 30 ezrelékes, a legkisebb ívsugara 30 méteres. Az engedélyezett tengelynyomás 2,4 tonna.
1942-re a Bánya és a Kft. között kiéleződnek a nézeteltérések. A kialakult helyzetben Bánya a zalahalápi MÁV iparvágányhoz kötélpálya építését határozza el. Az akkor mindössze 4 éves kisvasút megszűnésének tervezett időpontja március elseje. Az elkészült kötélpálya műtanrendőri bejárása 1943. május 11-én megtörténik, rajta a szállítás megindul.


Archív képek

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline