|
|
|
A település környékén, pontosabban a Gyöngyösoroszi, Mátraszentimre, Mátrakeresztes, Gyöngyöspata községek környékén található érceket a XVIII. században kezdték iparszerűen bányászni. A 600 milliméter nyomtávolságú, összesen nyolc kilométernyi hosszban kiépült, villamosított bányavasúton egy AEG gyártmányú, felsővezetékes és több akkumulátoros mozdony is vontatta a csilléket.
A bánya bezárásáról 1985-ben határoztak, a következő évben végleg meg is szűnt a termelés.
A vasutat a kétezres években élesztették ideiglenesen újjá, a tárók kitisztítása és szakszerű tömedékelése, a veszélyes anyagok elszivárgásának megakadályozása érdekében. |
|
|
Archiv képek
Archiv képek az 1986-ig üzemelő ércbányáról.Képek az 1970-es évekből, a bányában 1986-ban megszűnt a termelés.
A Ganz gyártmányú mozdony működésképtelen, enyhén befékezve a szerelvény végére csato...
Üzemen kívül
A bánya bezárása és tömedékelési célú újranyitása közti időszak
Újratömedékelés, 2007-2008
A Gyöngyösoroszi ércbányában 1986-ban megszüntették a termelést. A bánya szakszerű bezárása elmaradt, a tárókat a kifolyó csorgavíz mennyiségét határoló tömör vasbeton gáttal zárták le. A levegő ha...
Újratömedékelés - bányalátogatás 2008...
A bánya feltárása, a szakszerű bezárásra, újratömedékelésre előkészítése tovább folytatódott. A Mátraszentimrei függőleges aknában elérték a vízszintet, az altáróban elérték a Mátraszentimrei aknáh...
|
Képtár |
|
Vasútkereső |
|
|