| 
									
			 | 
				 |  
			A település környékén, pontosabban a Gyöngyösoroszi, Mátraszentimre, Mátrakeresztes, Gyöngyöspata községek környékén található érceket a XVIII. században kezdték iparszerűen bányászni. A 600 milliméter nyomtávolságú, összesen nyolc kilométernyi hosszban kiépült, villamosított bányavasúton egy AEG gyártmányú, felsővezetékes és több akkumulátoros mozdony is vontatta a csilléket.
A bánya bezárásáról 1985-ben határoztak, a következő évben végleg meg is szűnt a termelés.  
A vasutat a kétezres években élesztették ideiglenesen újjá, a tárók kitisztítása és szakszerű tömedékelése, a veszélyes anyagok elszivárgásának megakadályozása érdekében.  |  
			 | 
				 |  
			 
			
 
					Archiv képek 
					
					Archiv képek az 1986-ig üzemelő ércbányáról.Képek az 1970-es évekből, a bányában 1986-ban megszűnt a termelés.
A Ganz gyártmányú mozdony működésképtelen, enyhén befékezve a szerelvény végére csato... 
					 
					Üzemen kívül 
					
					A bánya bezárása és tömedékelési célú újranyitása közti időszak 
					 
					Újratömedékelés, 2007-2008 
					
					A Gyöngyösoroszi ércbányában 1986-ban megszüntették a termelést. A bánya szakszerű bezárása elmaradt, a tárókat a kifolyó csorgavíz mennyiségét határoló tömör vasbeton gáttal zárták le. A levegő ha... 
					 
					Újratömedékelés - bányalátogatás 2008... 
					
					A bánya feltárása, a szakszerű bezárásra, újratömedékelésre előkészítése tovább folytatódott. A Mátraszentimrei függőleges aknában elérték a vízszintet, az altáróban elérték a Mátraszentimrei aknáh... 
					 
			 | 
									
			 
			
				| Képtár |  
				
					
						 
					
					
					 |  
			 
			
 
			| Vasútkereső |  
			  |  
			 
			 
			 |