kisvasut.hu
Képtár
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Nyírvidéki Kisvasút

1905-ben épült meg a Nyíregyháza–Dombrád közötti vonal, amely 1911-ben balsai szárnyvonallal bővült. 1930-ban a Balsai Tisza-híd átadásával kapcsolatba került a Bodrogközi Gazdasági Vasúttal, és a Pálházi Állami Erdei Vasúttal, így Nyíregyháza kapcsolatba került Sárospatakkal és Sátoraljaújhellyel is kisvasúton. A kapcsolat a híd 1944-es felrobbantásáig tartott, amely azóta sem épült újjá.
2009. szeptember 17-től „ideiglenesen” szünetel a forgalom.


A kisvasút napja

Képek a kisvasút napjairól, évről évre

Archív képek

Ezek a felvételek a kisvasút nyíregyházi vilamosított szakaszának megszüntetéséig, azaz 1969. május 31-ig készültek.

Képek az 1970-es és 1980-as évekből

A villamos közlekedés megszűnésétől a rendzserváltásig

Képek az 1990-es évekből

Felvételek az 1990-es évek elejéről

Csanádi Sándor képei az 1990-es évekb...

A balsai Tisza-híd

Képek az 1944-ben elpusztított hídról, és arról, ami maradt belőle

Vegyes felvételek

Mindenből egy kicsi

A dombrádi járműkiállítás

1996

1996. január 30.

Életképek egy januári napról

1997. február 7.

Életképek egy februári napról

1997. április 14.

Életképek egy áprilisi napról

1998. március 28.

Német vasútbarátok csoportjával kora reggel értünk Balsai Tisza-partra, ahol már várt a különvonat . Előbb Gávavencsellő felsőn álltunk meg, majd a Lónyai-csatorna hídján. Tiszabercelen vendégei vo...

Kisvasúti napi hangulatképek

A nem elvakult vasútbarát fotós szemével

Pályafenntartás mindennapjai

C-50-es nap, 2002. március 23.

A C-50-es sorozat 50. évfordulója alkalmából a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület különvonatot szervezett a kisvasút C-50-es mozdonyával Nyíregyháza és Herminatanya között

Egy igen kemény február - 2003

2003. február negyedikén, kedden nagy havazás kezdődött a Nyírségben. Mintegy 30-40 centiméter hó hullott le, ami még nem jelentett volna nagy problémát, azonban a szél is feltámadt, így több helye...

A Bvill 812 villamoskocsi és a 34 psz...

A Bvill 812-es pályaszámú villamoskocsi a kisvasút városi szakaszának 1967-es megszüntetéséig közlekedett. Felújítását a kisvasút műhelyében 2002. tavaszán kezdték meg, majd 2003. június 27-én a Hő...

2004. december 30.

Tél, 2004/2005.

A téli üzem képei a 2004/2005. téli szezonból

2006. augusztus 10.

Utazás mindkét vonalon 2007-ben

2007. augusztus 16.

Az Mk48 2028-as szállítása

A selejtezett Mk48 2028-asz 2008. február 13-án Cigándra szállították Cikkarchívum

A balsai és dombrádi vonalak bezárása...

A felső szakasz bezárása után készült...

Lassan döcögő személyvonatok, őszi falevelek, elhaló táj, a kisvasútnak még mindig kérdéses a jövője...

Az utolsó napok

Képek az utolsó két üzemnapból. 2009.12.11-12.

A leállítás után

2009. december 12-én közlekedett utoljára vonat a Nyírvidéki Kisvasút vonalán.

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline