Szakmai oldalak
Járművek - lista
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Szakmai oldal
Járművek
Járműlista
Vasútkereső
Utasítások
Segédletek
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat
A kiválasztott jármű alapadatai
KBK kódszám: 2255,3776 C50 mozdony, belső csapágyas változat (GV 3700 sorozat)
Állapot: fut
Megjegyzés:
Gyártó: ÉJj (MÁV Északi Járóműjavító Ü.V.)
Típus: C-50 Jelleg: B
Gyártási szám/év: x/1956 Nyomtáv: 760
A jármű ismert életútja
Dátum Esemény Hely Pályaszám Megjegyzés
1956....... F Balatonfenyves GV 376
1956.05.10. M Balatonfenyves GV 376
1956.09.17. Á Balatonfenyves GV 3776
1964.04.10 E Villány GV 3776 baleset
1962....... L Villány GV 3776
1966.03.17 J ...... GV 3776 főjavítás
1970....... > Dombóvár GV 3776
1980.01.28. S Dombóvár GV 3776
1980.08.... > Dombóvár/úttörővasút M 2003 R 102399/80
198........ > Tömörkény M 2003
1986.06.29. M Tömörkény M 2003 E 04-055
........... Á Tömörkény E 04-055, 7

Kiegészítő megjegyzések, leírások



1964.04.10-én a délutáni Kiskassa-Villány járat Mária-kitérő után a 30 ezrelékes lejtőn megfutamodott, majd az állomás területén a gép keresztbe fordult, a szerelvény kocsija rátorlódtak, kisiklottak, összetörtek, a Bak kocsi leszakadt és felborult.

A vonat összeállítása:

  • C50 3776
  • 2 db R lóré
  • Ja 20008, 20160, 22101
  • 2 db R lóré
  • Ea 1003
  • Bak 16

A még sík vonalvezetésű Mária kitérő lezáratlan váltóin 5 helyett kb. 20 km/órás tempóval haladt a szerelvény, ez sem a vezért, sem a vonatvezetőt, sem a fékest nem zavarta. Az állomás utáni lejtőn a vezér vissza akart kapcsolni, de ez tapasztalatlansága miatt nem sikerült, a vonat egyre gyorsult, a motor leállt, fékezni csak az utolsó métereken kezdett. A vonatvezető csak a kitérő után kezdett aggódni, jellemzően rövidebb vonatokkal szoktak járni, és az eddigi vezérek motorfékkel szépen leereszkednek. A két személykocsi között rohangálva próbált fékezni, a kocsik megcsúsztak, a sebesség nőtt. A fékes egy Ja és egy R lóré fékjein állt, ő is csak akkor fékezett, mikor a szerelvény felgyorsult, majd ezután a rakott kocsikon mint egy kaszkadőr előremászott, újabb fékeket húzott be, majd továbbmászva az összes kocsi fékjét behúzta. A vonat azonban tovább gyorsult, az állomásra kb. 50 km/órás sebességgel érkezett. A híd előtt a fékező leugrott.

Az eset után mindenki próbálta a feellősségét tagadni, a vallomásokat módosították, ezért a GVI egy ugyanilyen összeállítású szerelvénnyel különböző sebességgel próbafutásokat tartott, melyeken a szerelvényt még a mozdony fékje nélkül is sikerült megállítani. A vezér 3 napja teljesített önálló szolgálatot, GV-s vizsgája nem volt, a sebességváltás technikáját nem ismerte, és ugyan tisztában volt a 15-ös pályasebességgel, nagyvasúti vezér lévén nagyobb sebességhez szokott. Az üzemvezető azt vallotta, hogy kényszerhelyzet miatt alkalmazták a vezért, ugyanis a GV motorvezetője pár nappal korábban önkényesen kilépett.

Moór Attila kutatásaiból


1145015099.jpg
14206180_1049413831845691.jpg
A jármű vándorlása

[új keresési feltétel megadása]

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi tizenöt meg huszonhárom?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline