| 
 |  
			Napjaink történései A turisták azonban egyre nagyobb számban jelentkeztek, sokan 
  megismerték a szalajka-völgyi kisvasutat. A teherforgalom elapadása világossá 
  tette, hogy a vasutat a turizmusnak kell fenntartania. Tóth Gyula főfelügyelő, 
  aki ekkor a kisvasút ügyintézője volt jól látta ezt. Szívós munkával, sok utánajárással 
  elérte, hogy 1967-ben a turistaforgalom érdekében az Eger–Szilvásvárad–Putnok 
  MÁV vonalon Szilvásvárad-Szalajkavölgy néven megállóhelyet létesítsenek. A számítás 
  bevált, 1968-ban már 59.327 utasa volt a kisvasútnak. Sajnos csak a személyforgalmat 
  bonyolító Fatelep–Szalajka-Fátyolvízesés vonal maradhatott meg, a többit 
  – mint említettük – felszedték. 
 (...) 
			A teherszállítás esztendői Az első világháború utáni évek jelentős eseménye volt, hogy a MÁV - talpfa gondjainak megoldására - Fialovits Béla felügyelő irányításával megszervezte a Szilvásváradi Erdőüzemi Kirendeltségét, amely 1920-tól mintegy fél évtizeden át az uradalomtól megvásárolt 78.000 köbméter fát dolgozott fel feketesári talpfaüzemében. A nagymennyiségű faanyag leszállítását a lóvasút és facsúszda már nem biztosította, ezért a MÁV 1920-21-ben a Tótfalusi vonal végpontjából egy csúcsfordítóval kiágazva megépítette a másfél km hosszú, átlagosan 70 ezrelékes emelkedésű Kukucsó völgyi vonalat és az ehhez kapcsolódó siklópályát.  (...) 
			Az első világháborúig Az eger-putnoki helyiérdekű vasút megépítése lehetővé teszi a Bükk hegység nagy terjedelmű, részben még őserdeinek kihasználását. A racionális erdőkihasználás pedig megkívánja olyan kommunikációk létesítését, melyek az aránylag nagy tömegeket akadálytalanul, gyorsan és olcsón juttatják el a termelési helyről a fogyasztó piacához vivő vasutak állomásaihoz. (...) | 
 
				| Képtár | 
|---|
 |   |  
 
 |