kisvasut.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Vajdahunyad: a kisvasút vége

2009.07.14 (Fodor Illés)



Az erdélyi Vajdahunyad (Hunedoara) nem csak a Hunyadiak kastélyáról és iparáról volt híres. Itt üzemelt az 1900. augusztus 29-én átadott Vajdahunyad-Gyalári HÉV 760 milliméter nyomtávolságú vonala is. A teljes szakasz forgalma 1990-ben állt le, de egy három kilométeres szakaszon a helyi cementgyár szállította a mészkövet az idei évig. A síneket július 6-án elkezdték felbontani.
Tehervonat halad át a vár mögötti viadukton

Tehervonat halad át a vár mögötti viadukton
Fotó: Gayer Márk (2001.04.10.)

A vonalon L45H (a MÁV Mk45-ös mozdonyaival közel megegyező) járművek dolgoztak. A látványos vonalvezetésű pályáján már az alsó, utoljára használt szakaszon is volt két viadukt, a hegyekben pedig két alagút épült, melyek közül a hosszabbik 747 méteres volt. Bár a vonalat időközben megrövidítették, az alsó rész megállás nélkül üzemelt, senki sem gondolta volna, hogy bekövetkezhet a leállítás. Bekövetkezett. Ezzel egy csodás vonalvezetésű kisvasút tűnik el örökre.

Köszönjük Hanzelik Rudolf úrnak, hogy tájékoztatott bennünket a szomorú fejleményekről.

Képtáraink:

Videó a bontásról: http://www.youtube.com/watch?v=NkAcGUalNF4

Legutóbbi módosítás: 2009.07.14. 09:02

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline