kisvasut.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Könyváruház
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

20 éve történt: aláírtuk a szerződést!

2019.12.20 (Szűcs Zoltán József)



Egyesületünk megalapításától, összhangban vállalt feladatunkkal, figyelemmel kísértünk a Kemencei Erdei Vasút sorsát.

Találkozás és közös gondolkodás.

Találkozás és közös gondolkodás.
Fotó: Szűcs Zoltán József (1999.)

Folyamatosan kezdeményeztük az Ipoly Erdő Rt. menedzsmentje felé a kisvasút megmentésének fontosságát, és kértük találkozás, együtt gondolkodás lehetőségét. Sajnos hiába. Ám egyszer csak a régi felső vezető nyugdíjba ment, Kiss László lett a vezérigazgató, a vezetőség is megújult.

S újabb kezdeményezésünket pozitív válasz fogadta, 1999. április havában közös gondolkodásra ültünk össze a kisvasút jövőjéről, beszámoló KBK füzetek XXXVII-XXXVIII. számában, az 5. oldaltól.

Készült kemencei terveinkről ekkoriban egy diasorozat is, ami itt megtekinthető.

Mint az az újságunkban olvasható, a kisvasutas civilek és az állami erdészek hamar meglátták a közös értékrendet. Elkezdődött tehát az előkészítő munka. S ekkor eljött a száz éves (vagy ki tudja hány, mert csak azért száz éves, mert arra visszamenőleg volt akkor mért adat) rekord árvíz, újságunk XXXIX. számának 5. oldalától.

A vasútból csak a telephely maradt sértetlen, és az első 250 méternyi vonal. Itt, amúgy jó szándékú kárelhárítási munka során, egy buldózer 400 mm-es-re alakította a nyomtávot. több mezőben. A további állapotok dokumentumainak képtára.

Mi azonban nem adtuk fel, az Ipoly Erdő Rt. sem, folytattuk az előkészítő munkát - és 1999. decemberében aláírtuk a szerződést! Beszámoló lapunk XLI. számának 2. oldalán.

Ezzel kezdetét vette az állami erdészeti cég, Ipoly Erdő és a szakmai civil szervezet, Kisvasutak Baráti Köre együttműködése. Nem, hogy a Lajtától keletre, de még nyugatra is példa nélkül álló ez (a nyugati vasút-üzemeltető civilek az önkormányzatok partnerei) az a mára már két évtizedes múltú együttműködés. Hogy mi lett belőle, azt újságaink és honlapunk elmondja.

Legutóbbi módosítás: 2019-12-20 23:31:13

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi harminchárom meg harminchat?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline