|
A MÁV első motoros-mozdony számozásai
A pályaszám alakja: X abb,cddd
Példa : De296,5001, M297,4002 X | egy vagy több betű, a mozdony fő típusa | | D | dízelmozdony | De | dízel-elektromos mozdony | Gm | gőzmotoros mozdony | M | kezdetben a mechanikus, később valamennyi motoros mozdony jele | a | a mozdony hajtott tengelyeinek száma | bb | 85-99 közötti, mivel keskeny nyomközű | c | nincs, azaz vessző után három számjegy - általában elektromos erőátvitel | | 1 | mechanikus erőátvitel | 2 | hidraulikus erőátvitel | 4 | mechanikus hajtásrendszer, régebben | 5 | elektromos erőátvitel, régebben | ddd | a mozdony sorszáma |
Megjegyzés: Ebben a csoportban két különböző számrendszert írtunk egybe, hasonló logikájuk miatt azonban a pályaszámok értelmezését ez nem zavarja. Ez a számrendszer lényegileg megegyezik a gőzmozdonyszámozással. A keskeny nyomközű mozdonyokat selejtezésig nem számozták át az új számrendszerre, kivéve M492-eseket Mk48,1000-re.
|
Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00
|
|
Képtár |
|
Vasútkereső |
 |
|