| ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sikeres volt a Kisvasútra fel! kampány 2012.09.11 A Magyar Turizmus Zrt. idén tavasszal indította útjára Kisvasútra fel! kampányát, erősítve azt az üzenetet, azt a koncepcionális változást, hogy az erdő mindenkié, az ott található turisztikai attrakciók, látogatóközpontok, erdészeti erdei iskolák, tanösvények és kisvasutak nagyszerű kikapcsolódást kínálnak a kirándulóknak. 5 kocsival Királyréten E koncepció megvalósulásához az állami erdőgazdaságok az elmúlt 2 esztendőben saját és támogatási forrásokból összesen 3,8 milliárd forintnyi közjóléti fejlesztéssel járultak hozzá. A Kisvasútra fel! kampányban a hazai kisvasutak szinte mindegyike részt vett. A kampány őszi állomása volt a Kisvasutak Napja a Börzsönyben Királyréten, 2012. szeptember 8-án. A kampány és a családi rendezvény elsődleges célja volt, hogy az érdeklődőket bevezesse a hazai kisvasutak varázslatos világába, és felhívja a figyelmet Magyarország kivételes természeti értékeire, amelyek a keskeny nyomtávú vasutakkal egyedülálló élményt nyújtóan fedezhetők fel. Szombaton mintegy 3000 látogató kereste fel Királyrétet, ahová a legtöbben az Ipoly Erdő Zrt. által üzemeltetett kisvasúttal érkeztek Kismaros állomásról. A családok apraja-nagyja megtalálhatta a számára kedves programot. A vasút szerelmesei megtekinthették a kisvasút-kiállítást, amely Magyarország kisvasútjait mutatta be, vagy kipróbálhatták saját erejüket a Hajtánypályán. Sétálás közben a Turisztikai régiók sátrainál hasznos információkat, belföldi úti tippeket, turisztikai kiadványokat gyűjthettek be az érdeklődők. A Börzsöny élővilágával, az őszi erdő szépségével találkozhatott az, aki vállalkozott az élményösvény bejárására, amelyen interaktív játékok színesítették a programot. Az Ipoly Erdő Zrt. fiatal szakemberei vezették be a gubacstinta-készítés rejtelmeibe az érdeklődőket, vagy íjászkodni tanították a gyerekeket. A kézműveskedni vágyók készíthettek csuhébabát, bőr karkötőt, sőt még a kovácsműhelynél is szorgoskodhattak. A színpadi fellépők sorát a Csalogató együttes nyitotta, kellemes hangulatot teremtve megzenésített verseikkel, azután az Ámulat társulat mesélt, népi táncolt az érdeklődő közönségnek, néha a gyerekeket is bevonva a játékba. A délutáni Kolompos koncert idején teljesen megtelt az alkalmi nézőtérként szolgáló gyönyörű tisztás. A nagyszámú látogatót a Kismaros felé zakatoló kisvonat szállította vissza a város zajába, új erdei ismeretekkel és élményekkel gazdagodva, nem feledve a kampány szlogenjét: A vonatozás szórakozás! A kampány tavaszi ciklusában előbb fővárosi és vidéki játszóházakban népszerűsítette a kisvasutakat a Magyar Turizmus Zrt., 53 helyszínen, közel 80 ezres látogatószámot elérve. Az általános iskolai osztályok számára internetes kvízjáték készült, amelyen háromfordulós versenyben 980 osztály vett részt, a három nyertes osztály nyáron és a tanév elején meg is kezdte erdészeti erdei iskolás pihenését, természetesen kisvasutazással. Nyáron a facebookon fotópályázatot hirdettek a szervezők, közel 2500-as baráti kört gyűjtve. Több tízezres követői tábor figyelte és értékelte a fotókat, olvasta az aktuális kisvasutas híreket. Szeptember 8-án hangsúlyozva a kampány országos jellegét nemcsak Királyréten, de a Mátravasút vonalán is jeles vasúttörténeti pillanatra került sor. Átadták az újjáépített LajosházaSzalajkaház szakaszt, amelyen a továbbiakban menetrend szerinti járatok biztosítják a Mátra mint turisztikai úti cél kisvasutas megismerésének lehetőségét. Magyar Turizmus Zrt. és Magyar Fejlesztési Bank közleménye
Hozzászólások Még nincsenek hozzászólások. Ön is hozzászólhatAz e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter. |
| ||||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |