Felsőtárkányi Erdei Vasút
Vasúttörténet
Felsőtárkány
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Vasúttörténet
Látnivalók
Hálózattérkép
Elérhetőség
Képtár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtatható változat

Építése és működése

Az első vonalat 1915-ben fektették le 760 mm-en, a fakitermelés szolgálata céljából, a megnövekedett szállítási igények miatt. Elsőként a Felsőtárkány–Kisnádas–Petres közötti vonal épült meg, amely hamar kibővült a Varróház-Tótnólápa ággal. A vonalnak kapcsolata volt Felnémet MÁV állomással, az elbontott Felsőtárkány-Felnémet szakasz töltésén ma kerékpárút található.

(...)

Felsőtárkányi Erdei Vasút

Felsőtárkányi Erdei Vasút

1915-ben kezdték meg a vonalak kiépítését, Felsőtárkány község határa ekkor az egri Érsekség birtoka volt. Fontos jövedelemnek számított a fakitermelés, az úgynevezett, közelítő pályáknak nagy szerepe volt a fa szállításának könnyítésében. Először a FELSŐTÁRKÁNY - VARRÓHÁZ - KISNÁDAS - PETRES ORR, majd a VARRÓHÁZ - TÓTNÓLÁPA vonal épült meg. A kocsikat lovak vontatták. A nyomtáv 760 mm volt. 

(...)

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV