Kovászna-Kommandó Erdei Vasút
Kommandó (RO)
Megközelítés
Menetrend
Vasúttörténet
Járművek
Szállások
Elérhetőség
Támogatók
Kiadványok
Cikkarchívum
Képtár
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Új gőzmozdony vendégszereplése Kommandón

2007.08.14 (Markója Szilárd)



2007. augusztus 4-én és 5-én tartották a Kommandói Napokat. Ebből az alkalomból Georg Hocevar felszállíttatta Brádból a 762-209-es pályaszámú gőzmozdonyát, hogy ünnepi különvonatokat továbbítson vele.
Lefelé a halomi szárnyvonalból

Lefelé a halomi szárnyvonalból
Fotó: Papucs András (2007.08.04.)

A mozdonyt 1917-ben építették a Krauss gyárban, kétcsatlós, belsőkeretes típus. A gép Ausztriából származik, sosem üzemelt Romániában, de Hocevar a román színtervek alapján újíttatta fel a közelmúltban. A mozdony egyébként szertartályos típus eredetileg, szerkocsija Hocevar brádi műhelyében készült, ui. a mozdony eredeti pulsométerét (Friedmann-ejektor), mellyel szabad vízfolyásokból lehetne vizet vételezni, többszöri próbálkozásra sem sikerült megjavítani, így a gép vízkészlete szűkösnek bizonyult volna. A mozdony csak két napig vendégszerepelt Kommandón. A járművet a kovásznai úton vitték fel teherautóval, majd rögtönzött rámpa segítségével állt ki a vonalra, illetve vissza a kamionra. A mozdony és a Kommandón megmaradt egyetlen félig nyitott személykocsi - a halomi (manyicskai) vonalszakaszból megmaradt 4km-nyi pályából - az első két kilométert futotta be kétszer.

A mozdony életútja:

  1. 7282-es számon gyártották a müncheni Krauss gyárban, 1917-ben.
  2. Jellege: Bt-n2 (újabban:)t
  3. Honállomások: Bahn Böhler Kapfenberg 9, Ausztria, majd 2005-ben került Hocevar tulajdonába, és ezzel a brádi CFI műhelybe. Először 762-009-es páylaszámot, majd a kazán nagyjavítása után 762-209-es pályaszámot kapta.

További fotók itt: http://kisvasut.hu/showgallery.php?f=126&a=332&t=1

Legutóbbi módosítás: 1999-01-01 00:00

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline