Kemencei Erdei Múzeumvasút
Járművek: személykocsik
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

C466,0001 (Pálházi kocsi)



Az utóbbi időben vadászkocsiként ismert jármű a Pálházi Erdei Vasúttól került hozzánk 2012 őszén, ahol már évek óta a használaton kívül állt, állapota időközben leromlott. A kocsi szegecselt alváza az Osztrák - Magyar Monarchia közös hadseregének hadivasútjaira készült, így a gyártási idő az 1910-es évekre tehető, egyéb adat sajnos nem ismert. A jármű forgóvázai azonban nem eredetiek, az 1960-as években nagy tömegben gyártott ún. Maszolaj teherkocsik/truckok forgóvázait kapta. A négytengelyes, forgóvázas, ún. futójárdás vagy futópallós, tetővel ellátott személykocsiban a személyek szállítása keresztirányban elhelyezett fapadokon történik, két külön szakaszban, melyek oldaljárdáról közelíthetőek meg, mindkét oldalról külön-külön ajtón át. A 2013-as kisvasúti napra készültünk el a felújításával. A komfortosabb utazás érdekében a kocsi elülső és hátsó részét később üvegborítással láttuk el. Ebből a muzeális értékű vagonból valójában kettő van a Börzsöny-hegységben: az eredetibb állapotú nagybörzsönyi kocsi a zárt változat, a forgóvázai eredetiek.

Szállítható személyek száma: 12 fő
Engedélyezett legnagyobb sebesség: 15 km/h
Ütközők közötti hossz:....
Súly: 2 tonna

A Pálházi kocsi felújított állapotában a Kemencei Erdei Múzeumvasút telepén.

A Pálházi kocsi felújított állapotában a Kemencei Erdei Múzeumvasút telepén.
Fotó: Molnár Márk (2015.02.01.)

Legutóbbi módosítás: 2016-06-03 11:19

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline