kisvasut.hu
Képtár
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Beregszász (UA) ~ Budapest, Gyermekvasút ~ Csömödér ~ Debrecen ~ Debrecen, vidámpark ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kecskemét ~ Kemence ~ Királyrét ~ Kommandó (RO) ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Főoldal
Menetrendek
Vasúttörténet
Rendezvények
Kisvasúti napok
KBK
Szakmai oldal
Képtár
Térképtár
Irattár
Linktár
Cikkarchívum
Újdonságok
GyIK
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Dunaújváros, Úttörővasút

1958. április 9-én elkezdődött a sztálinvárosi úttörővasút építése. 1958. augusztus 20-án a vaspályát a város úttörői teljes hosszúságában, a Vidámparktól a Duna partja fölött található Ságvári-kilátóig átadták.
Az eredetileg 600-as pályát négy évvel a nyitás után, 1962. május 1-jére a hazai kisvasutakon leginkább elterjedt 760 milliméteresre bővítették. Az Úttörővasutat 1976-ban érte utol a vég.


Járművek, Archív képek

A vidámpark 600 és 760 mm-es vasútjának járművei.

Kiállított C50-es a vasmű főbejárata ...

A GV 3771 a vidámparkban közlekedett utolsó gép volt. A vasmű főbejárata előtti parkban szobormozdony lett. Közel harminc évet várt a feltámadásra, ma az egyetlen működő dunaújvárosi túlélőként Lil...

A vidámparki "játék"vasút 600 mm-es p...

Az egykori úttörővasút utolsó hírmondója

Kiállított gőzmozdony és kocsik

A járművek az egykori vidámpark területén voltak kiállítva. A mozdony 600, a kocsik 760 mm-es nyomtávuak. Dunaújváros városközpontjában, a Vasmű úton lévő parkban 2014. szeptember 2-án avatták fe...

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline