| |||||||||||||||||||||||||||||||
|
20 éve történt, megszületett a KEMV! 2020.01.01 (Szűcs Zoltán József) Bár anno nem tettünk le „alapkövet” - fura is lett volna, hisz’ a vasút akkor már kilenc évtizede ott volt - de mégis van időkapszulánk, amit felnyithatunk. Nem is egy, hanem egész sorozat, újságunk a KBK füzetek, és honlapunk ahol rögzítettük az eseményeket, és rögzítjük máig is. Nyissuk hát föl együtt az időkapszulákat, és táruljon fel a Kemencei Erdei Múzeumvasút története! A KEMV nem csak egyszerűen a kemencei vasúttörténet 2000-tõl indult fejezete, de lényegesen több mint a korábbi erdészeti kiszállító pálya. Korábbi cikkünkben, számoltunk be az Ipoly Erdő Rt. (igen, Rt-ként helyes, mert 1999-ben még nem volt bevett a Zrt. cégforma megjelölés) és Egyesületünk között szerződésről, aminek célja a kemencei erdei kisvasút megmentése, újraindítása, és tartós működési feltételeinek megteremtése volt. Az idea akkor már sok éves volt, Egyesületünk megalakításához is komoly töltést adott a Börzsöny észak-nyugati csücskében megbúvó és évek óta tetszhalott kisvasút. (KBK füzetek VII. 13.oldal) Hiszen méreténél fogva egy elhivatott önkéntes csapat már üzemeltetni is tudná, ráadásul menedéke lehet a bányákból, téglagyárakból, egyéb üzemekből kiszoruló kisvasúti járműveknek, síneknek! A szándékot tett követte, és 1999-re az Ipoly Erdő Rt és egyesületünk már együtt dolgozott a kisvasút jövőjének kimunkálásán. Minderről a KBK füzetek XXXVII-XXXVIII. száma a beszámolt az 5. oldaltól. Ez után jött az 1999.évi pusztító árvíz KBK füzetek XXXIX. 5. oldaltól De csapatunk nem adta fel, folytattuk a munkát, és 2000. január 1-tõl de jure is mi lettünk a kisvasút üzemeltetői, még ha ekkor az üzemindításig hosszú út is vezetett, amiről újságaink folyamatosan beszámoltak. 2000. július 29-én, immár személyszállító és múzeumi funkcióval újra megnyílt a vasút! Erről olvashatunk a KBK füzetek XLV-XLVI. számában a 4. oldaltól (a többi újság felrakása a honlapunkra folyamatban van, amint elkészül, olvashatók lesznek, a kezdő Kemencei Krónika fejezetek is!) A legfontosabb pedig, hogy két évtized után is él és folyamatosan gyarapodik a Kemencei Erdei Múzeumvasút! Ez a gyarapodás az Ipoly Erdő Zrt és a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület, mint jogi személyiségek közös munkája mellett pedig a CIVIL MUNKATÁRSAK tudásán, szorgalmán, tenni akarásán alapul.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |