Kemencei Erdei Múzeumvasút
Járművek: személykocsik
Kemence
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Programok
Vasúttörténet
Műszaki adatok
Járművek
Üzemeltető
Szállások
Látnivalók
Támogatók
Elérhetőség
Cikkarchívum
Képtár
Linktár
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtathat vltozat

C422,0001 (Gondola)



A kocsiról eredeti építési dokumentáció nem lelhető fel, de vélelmezzük, hogy gyártási idő a két világháború közé tehető. Eredeti szolgálati helye valószínűsíthetően a balatonfűzfői iparvasút volt, ahol a süllyesztett középső raktérre, a hattyúnyak-vázas alvázra a hegy alatti lőszerraktárak alacsony alagútjai miatt volt szükség. Később az Észak-Magyarországi Vegyiművek (Sajóbábony) iparvasútjára került, ahol felépítményét eltávolítva tartálykocsivá alakították át. 2005 decemberében - több hónapnyi szervezés után - a jármű három társával együtt - immár tartály felépítmény nélkül - Kemencére került. A kocsi újjáépítésekor személyszállító felépítményt kapott, oldalpados, félig nyitott kivitelben, hasonlóan a többi kemencei kocsihoz. A középső alacsony padlószinthez igazodva az oldalsó ajtó alá kézzel kihúzható rámpa készült, melynek segítségével babakocsival, kerekesszékkel is fel lehet szállni. A sajóbábonyi kocsik érkezésével a személyszállításban használt járműveink komfort foka növekedett, ezek ugyanis rugózott járművek. A kocsi építése a 2013-as kisvasúti napra fejeződött be, a nyári szezonban rendszeresen közlekedik.

Ülőhelyek száma: 21, vagy 11 és 3 babakocsi/kerekesszék 
Engedélyezett sebesség: 15 km/h
Súly: 2 tonna
Hossza ütközők között: .............

A Gondola kocsi.

A Gondola kocsi.
Fotó: Sági Balázs (2016.06.05.)

Legutóbbi módosítás: 2016-06-08 01:03

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline