|
C422,0001 (Gondola)
A kocsiról eredeti építési dokumentáció nem lelhető fel, de vélelmezzük, hogy gyártási idő a két világháború közé tehető. Eredeti szolgálati helye valószínűsíthetően a balatonfűzfői iparvasút volt, ahol a süllyesztett középső raktérre, a hattyúnyak-vázas alvázra a hegy alatti lőszerraktárak alacsony alagútjai miatt volt szükség. Később az Észak-Magyarországi Vegyiművek (Sajóbábony) iparvasútjára került, ahol felépítményét eltávolítva tartálykocsivá alakították át. 2005 decemberében - több hónapnyi szervezés után - a jármű három társával együtt - immár tartály felépítmény nélkül - Kemencére került. A kocsi újjáépítésekor személyszállító felépítményt kapott, oldalpados, félig nyitott kivitelben, hasonlóan a többi kemencei kocsihoz. A középső alacsony padlószinthez igazodva az oldalsó ajtó alá kézzel kihúzható rámpa készült, melynek segítségével babakocsival, kerekesszékkel is fel lehet szállni. A sajóbábonyi kocsik érkezésével a személyszállításban használt járműveink komfort foka növekedett, ezek ugyanis rugózott járművek. A kocsi építése a 2013-as kisvasúti napra fejeződött be, a nyári szezonban rendszeresen közlekedik.
Ülőhelyek száma: 21, vagy 11 és 3 babakocsi/kerekesszék Engedélyezett sebesség: 15 km/h Súly: 2 tonna Hossza ütközők között: .............
|
Legutóbbi módosítás: 2016-06-08 01:03
|
|
Képtár |
|
|