| ||||||||||||||||||||||||||||
|
Hozzászólások Lelkes Norbert (2011-03-26 17:20:42) Nekem egyik kedvenc túrahelyem a Mátra. A Lajosháza felé tartó kisvasutat pont azért nem használom, mert nem megy fel a Szalajkaházig megépített szakaszra. Amennyiben ez újra helyreállna, sokan lennénk akik élnének a hangulatos és praktikus kisvasutas utazás lehetőségével. Hosszú János (2011-03-26 19:27:38) Azt kell mondanom a tisztelt országgyűlési képviselő úr ötletére a biciklizéssel kapcsolatban, hogy marhaság. Nem kell mindent bezárni. Aki biciklizni akar a Mátrában az úgyis biciklizik. Felhívnám a figyelmét, hogy a Mátra az egy hegy! Nem is kicsi. Nem valószínű, hogy a hetvenéves nagymama az unokájával kimondottan fel kíván biciklizni Gyöngyösről Mátrafüredre, de ez igaz a pestről idelátogató emberekkel akik a jó levegőért jönnek, de hála a városi életmódnak biciklivel emelkedőn 100 méteren kiköpnék a tüdejüket. Inkább tessék programokat kitalálni a kisvasútra, ösztönözni a vállalkozókat, hogy legyen miért felutazni a két végállomásra. A gyerekeknek, de a felnőtteknek is hatalmas élmény a kisvasutazás, ha jól van megszervezve.Úgyhogy hagyjuk csak meg azt a vasutat. O. Sándor (2011-03-26 23:31:46) Gondolatok röviden: Papp Attila (2011-03-27 13:27:39) Szerintem össze kellene szedni a régi csapatot,hogy szakmai tudásukkal rendbe hozzák azt amit öt év alatt elbaltázták akik nem értetek hozzá."rengeteg ötletünk van a vasút fellendítésére" Nagy László (2011-03-28 09:44:50) Ingyenessé kellene tenni a kerékpárszállítást. Nagy László (2011-03-28 09:45:10) A Szalajkaházi szakaszt pedig szakértőkkel nézessék át (a szakértő nem feltétlenül mérnök, sőt, inkább olyannal, akinek tényleges gyakorlati tapasztalata van az ilyen dolgokkal), nem szégyen segítséget és tanácsot kérni, pl. a kemenceiektől, persze a kölcsönös segítségnyújtás ott kezdődött volna, hogy nem vágják szét Gyöngyössolymoson a vagonokat és az alkatrészeket. Sáry Zsolt (2011-03-31 14:21:24) A hegyikerékpározásnak és a kisvasútnak igenis lenne egymáshoz köze! Rácz Endre (2011-04-07 13:38:25) "A Lajosháza-Szalajkaház szakasz kb. 500 millió Ft-ból épült" Chikán Gábor (2011-04-07 22:43:29) Nem, azon a pályán csak kisebb megerősítés volt, az összeg döntő részéből a meghosszabbítás valósult meg. Sáry Zsolt (2011-04-08 07:56:25) A Szalajkaházi végállomástól, meg lehetne próbálni egy keskeny nyomközű, lóvasútat építeni. Viszlay Zoltán (2011-04-13 23:05:41) Több, mint egy évtizede - gondolom sokakhoz hasonlóan - minden évben az SZJA-m 1%-ával támogatom a hazai keskeny nyomtávú kisvasutak fennmaradásáért küzdő egyesületeket, és örvendetes, hogy ma ismét működik a nagybörzsönyi vasút, meg(újra)épült a Mátravasút Lajosháza és a Szalajka ház között. Ha névtelenül csak egy kicsit is hozzájárulhattunk ehhez a sikerhez, már megérte. Tavaly én is végigjártam a sérült pályaszakaszt, nem lenne szabad úgy maradnia. Amennyiben kifejezetten a Mátravasút fennmaradására létrejön (esetleg van már ma is) civil szervezet, alapítványi felajánlással segíthetünk. Javaslom az adószámot közzé tenni a fórumon, vagy akár a honlapjuk Mátravasút oldalán. K. Imre (2011-04-14 16:01:25) Én nem értem ezt a huza-vonát,ami a Lajosháza Szalajkaház közti szakaszról megy! Ha beleöltek ennyi pénzt, akkor nem szabad hagyni az enyészetnek és hozassa helyre az erdészet. Úgy tudom, hogy a biztosító is fizetett érte nem is keveset! Amúgy meg nem a soproni egyetemmel kellene megnézetni, hanem kifejezetten pályásokkal! Tényleg fizetett a biztosító érte? Mi lett azzal a pénzzel? Ha másra fordítják, az nem hűtlen kezelés szagú? Válaszoljon valaki, aki tudja ezeket! Köszi! Frodó Lajos (2011-04-28 11:53:00) Szerintem a kisvasutat regionálisan kéne fejleszteni! Régóta zajlik egy huza-vona a MÁV gyöngyösi mellékvonala miatt! Mi lenne, hogy ha a kisvasutat meghosszabbítanák a városon keresztül Vámosgyörkig vagy Adácsig. Ezzel megoldódna a város és környéke amúgy is rossz tömegközlekedése és lenne egy közvetlen kapcsolat a MÁV fő vonalával. Régi újságokban olvastam, hogy a mátraházi vonalat eredetileg keskeny nyomközű villamossá akarták fejleszteni még a háború előtt, de pont a háború ezt meg akadályozta! O. Sándor (2011-05-08 12:23:59) Sáry Zsolt írására reagálnék pontosítás miatt. Sáry Zsolt (2011-05-11 10:26:55) Én pedig O. Sándor hozzászólására reagálnék. :-) O. Sándor (2011-05-15 19:38:21) Tisztelt Sáry Zsolt! Sáry Zsolt (2011-05-18 09:05:22) Nem sértésnek szántam, ha így érzi, akkor elnézést! Sáry Zsolt (2011-05-18 09:06:01) Már nincs moderátor? Karap Krisztián (2011-05-18 10:00:33) De van. Ön is hozzászólhatAz e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter. |
| ||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |