kisvasut.hu
~ Comandau ~ Nyíregyháza ~ Szob-Nagybörzsöny ~
KBK
Partnereink





Magyar English Deutsch Nyomtathat vltozat
Hozzászólások

Lelkes Norbert (2011-03-26 17:20:42)

Nekem egyik kedvenc túrahelyem a Mátra. A Lajosháza felé tartó kisvasutat pont azért nem használom, mert nem megy fel a Szalajkaházig megépített szakaszra. Amennyiben ez újra helyreállna, sokan lennénk akik élnének a hangulatos és praktikus kisvasutas utazás lehetőségével.

Hosszú János (2011-03-26 19:27:38)

Azt kell mondanom a tisztelt országgyűlési képviselő úr ötletére a biciklizéssel kapcsolatban, hogy marhaság. Nem kell mindent bezárni. Aki biciklizni akar a Mátrában az úgyis biciklizik. Felhívnám a figyelmét, hogy a Mátra az egy hegy! Nem is kicsi. Nem valószínű, hogy a hetvenéves nagymama az unokájával kimondottan fel kíván biciklizni Gyöngyösről Mátrafüredre, de ez igaz a pestről idelátogató emberekkel akik a jó levegőért jönnek, de hála a városi életmódnak biciklivel emelkedőn 100 méteren kiköpnék a tüdejüket. Inkább tessék programokat kitalálni a kisvasútra, ösztönözni a vállalkozókat, hogy legyen miért felutazni a két végállomásra. A gyerekeknek, de a felnőtteknek is hatalmas élmény a kisvasutazás, ha jól van megszervezve.Úgyhogy hagyjuk csak meg azt a vasutat.

O. Sándor (2011-03-26 23:31:46)

Gondolatok röviden:
Furcsa a képviselő ötlete, hogy kisvasút helyett kerékpár út legyen az erdőben.
40,50,60 éves emberek már nem erdei kerékpároznak. Ellenben sétálnak, kirándulnak és a kisvasúti közlekedés éppen erre szolgál, hogy bevigye az erdőbe a turistát. Ráadásul a kerékpár út becsalja az erdőbe a motorosokat, quadosokat. Az utasszám növelése érdekében fejleszteni kellene. Pl.: Lajosháza környékére sétautakat, kilátót, játszóteret, turistaszállást, büfét létrehozni. Ezeket reklámozni is kellene. Lajosházán az illetékes önkormányzat telkeket parcellázhatna, üdülő övezetet hozhatna létre, mely újabb bevételt is eredményezne. Továbbá lehetne még geológiai bemutató hely, szépen gondozott botanikus kert, "szoborpark" ifjú művészek alkotásaival, kalandpark, skanzen. Előre menekülés képpen a kisvasút villamosításán is el lehetne gondolkodni. Ez már a vasútbarátok érdeklődését is kiváltaná. Az embereknek kikapcsolódást, sportot, szórakozást kell létrehozni és akkor odamennek

Papp Attila (2011-03-27 13:27:39)

Szerintem össze kellene szedni a régi csapatot,hogy szakmai tudásukkal rendbe hozzák azt amit öt év alatt elbaltázták akik nem értetek hozzá."rengeteg ötletünk van a vasút fellendítésére"

Nagy László (2011-03-28 09:44:50)

Ingyenessé kellene tenni a kerékpárszállítást.
A civileknek is segíteni kellene a vállalkozónak, építőtáborok, stb...

Programokat kellene szervezni, Királyrétiektől sokat lehetne tanulni, hasonlót a Mátrában is meg lehetne próbálni, biztos akad egy színtársulat hozzá, de akár mást is ki lehetne találni, kérékpárverseny, futóverseny, hasonló programok, amik Szalajkaháztól is indulhatnának, így a feljutás csak a vasúton történhetne, de lehetne beszélni a cserkészettel is, évről évre több száz, néha több ezer fős táborokat szerveznek maguknak, sokszor a helyszínkereséssel is gondban vannak, mert az erdészetek nem engedik oda őket, itt akár haszna is lehetett volna az erdészetnek belőle, mégse próbálkoztak ezzel se.

Nagy László (2011-03-28 09:45:10)

A Szalajkaházi szakaszt pedig szakértőkkel nézessék át (a szakértő nem feltétlenül mérnök, sőt, inkább olyannal, akinek tényleges gyakorlati tapasztalata van az ilyen dolgokkal), nem szégyen segítséget és tanácsot kérni, pl. a kemenceiektől, persze a kölcsönös segítségnyújtás ott kezdődött volna, hogy nem vágják szét Gyöngyössolymoson a vagonokat és az alkatrészeket.

Sáry Zsolt (2011-03-31 14:21:24)

A hegyikerékpározásnak és a kisvasútnak igenis lenne egymáshoz köze!
A Szalajkaházi szakasznak pont az az értelme, hogy oda a kerékpárt más járművel nem lehet felszállítani, maximum feltekerni lehet, de az maga egy túra.

Az új üzemeltetőnek fel kellene vennie a kapcsolatot kerékpáros szakértőkkel, egyesületekkel, helyi túrázókkal, hogy együtt dolgozzanak ki egy hosszú távú tervet, persze ehez az erdészetnek is partnerséget kellene nyújtania.

Szerintem a Magyar Kerékpárosklubbal kellene felvenni a kapcsolatot:
http://kerekparosklub.hu/

Illetve A Bringaút egyesülettel is ajánlanám a kapcsolatfelvételt: www.bringaut.hu

Ezzel a két szervezettel biztosan eredményes munkát lehetne végezni, akár a többi kisvasút is sokat profitálhatna az együttműködésből.

Rácz Endre (2011-04-07 13:38:25)

"A Lajosháza-Szalajkaház szakasz kb. 500 millió Ft-ból épült"

Nem a Gyöngyös-Lajáshoza vonal felújításával együtt került ennyibe?

Chikán Gábor (2011-04-07 22:43:29)

Nem, azon a pályán csak kisebb megerősítés volt, az összeg döntő részéből a meghosszabbítás valósult meg.

Sáry Zsolt (2011-04-08 07:56:25)

A Szalajkaházi végállomástól, meg lehetne próbálni egy keskeny nyomközű, lóvasútat építeni.
Nem túl hosszú szakaszon, talán van arra valami látnivaló, amihez elvinne a lóvasút és ez elég ritka és egyedi vonzerő lehetne.

Viszlay Zoltán (2011-04-13 23:05:41)

Több, mint egy évtizede - gondolom sokakhoz hasonlóan - minden évben az SZJA-m 1%-ával támogatom a hazai keskeny nyomtávú kisvasutak fennmaradásáért küzdő egyesületeket, és örvendetes, hogy ma ismét működik a nagybörzsönyi vasút, meg(újra)épült a Mátravasút Lajosháza és a Szalajka ház között. Ha névtelenül csak egy kicsit is hozzájárulhattunk ehhez a sikerhez, már megérte. Tavaly én is végigjártam a sérült pályaszakaszt, nem lenne szabad úgy maradnia. Amennyiben kifejezetten a Mátravasút fennmaradására létrejön (esetleg van már ma is) civil szervezet, alapítványi felajánlással segíthetünk. Javaslom az adószámot közzé tenni a fórumon, vagy akár a honlapjuk Mátravasút oldalán.

K. Imre (2011-04-14 16:01:25)

Én nem értem ezt a huza-vonát,ami a Lajosháza Szalajkaház közti szakaszról megy! Ha beleöltek ennyi pénzt, akkor nem szabad hagyni az enyészetnek és hozassa helyre az erdészet. Úgy tudom, hogy a biztosító is fizetett érte nem is keveset! Amúgy meg nem a soproni egyetemmel kellene megnézetni, hanem kifejezetten pályásokkal! Tényleg fizetett a biztosító érte? Mi lett azzal a pénzzel? Ha másra fordítják, az nem hűtlen kezelés szagú? Válaszoljon valaki, aki tudja ezeket! Köszi!

Frodó Lajos (2011-04-28 11:53:00)

Szerintem a kisvasutat regionálisan kéne fejleszteni! Régóta zajlik egy huza-vona a MÁV gyöngyösi mellékvonala miatt! Mi lenne, hogy ha a kisvasutat meghosszabbítanák a városon keresztül Vámosgyörkig vagy Adácsig. Ezzel megoldódna a város és környéke amúgy is rossz tömegközlekedése és lenne egy közvetlen kapcsolat a MÁV fő vonalával. Régi újságokban olvastam, hogy a mátraházi vonalat eredetileg keskeny nyomközű villamossá akarták fejleszteni még a háború előtt, de pont a háború ezt meg akadályozta!

O. Sándor (2011-05-08 12:23:59)

Sáry Zsolt írására reagálnék pontosítás miatt.
Azt írja:"A hegyikerékpározásnak és a kisvasútnak igenis lenne egymáshoz köze!"
Köze lehetne egymáshoz egymást kiegészítve, de a képviselő gondolata az volt, hogy a kerékpárutat a kisvasút helyett építené és ez elfogadhatatlan!
Ezt nem szabad megengedni!
Lóvasút meg minek, mikor ott a "normális". Fentebb leírtam milyen fejlesztések kellenének.

Sáry Zsolt (2011-05-11 10:26:55)

Én pedig O. Sándor hozzászólására reagálnék. :-)

"Lóvasút meg minek, mikor ott a "normális"."

Ez elég szűklátókörű gondolkozás, vagy elbeszéltünk egymás mellett, én a lóvasútat kiegészítő programnak gondoltam a végállomásra és nem az egész vonalon való működtetését, egyébként el kell menni a vasúttörténeti parkba, meg kell nézni, hogy mennyien érdeklődnek az ottani lóvasút iránt.
Kemenceiek, Királyrétiek és még mások is megpróbálták a programmal egybekötött kisvasútaztatást, szilveszter, vagy egyéb események, színházi tárulatok előadása, stb., én úgy vettem észre, hogy bevállt és ezekre igény is van.

O. Sándor (2011-05-15 19:38:21)

Tisztelt Sáry Zsolt!
Olvassa el a 2011.03.26-i hozzászólásom.
Abból kiderül, hogy ki a szűk látókörű.
Azt jasvaslom, hogy az írásokat próbálja meg értelmezni, a sajátját is. Én hozzászóltam és nem kritizáltam és sértegettem a másik hozzászólót.
Tartsa magát ehhez!

Sáry Zsolt (2011-05-18 09:05:22)

Nem sértésnek szántam, ha így érzi, akkor elnézést!

A "Lóvasút meg minek, mikor ott a "normális", hozzászólásást pedig én kritizálásnak vettem, főleg a "meg minek" volt érdekes.

Ez a fórum nem igazán alkalmas erre a vitára, egy éló fórum (beszélgetés) lenne megfelelő, bár ebben a formában nem biztos, hogy lenne értelme, hiszen a döntéseket nem mi hozzuk, talán ha átveszi a vállalkozó az üzemeltetést, akkor ő majd szervez ilyesmit és fogadja a külsősök ötleteit.

Sáry Zsolt (2011-05-18 09:06:01)

Már nincs moderátor?

Karap Krisztián (2011-05-18 10:00:33)

De van.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi huszonnégy meg tizenkilenc?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline