kisvasut.hu
Képtár
~ Comandau ~ Nyíregyháza ~ Szob-Nagybörzsöny ~
KBK
Partnereink





Magyar English Deutsch Nyomtathat vltozat

Pálházi Állami Erdei Vasút

A Pálházi Állami Erdei Vasút Magyarország legrégibb erdei kisvasútja.
A Pálháza - Kőkapu közötti 700 mm nyomtávolságú lóüzemű görpályát 1888-ban Károlyi István gróf építtette, amely a pálházi fűrészüzemet szolgálta ki. A kőkapui vadászkastély alatt 1903-ban alagutat fúrtak, majd a fővonalat Susulya állomásig vezették tovább. 1924-ben átadták a Hegyközi Vasút Sátoraljaújhely-Pálháza-Fűzérkomlós vonalát. 1947-ben állami tulajdonba került, a nyomközt ebben az évben 760 mm-re bővítették. 1948-ban gőz-, 1964-ben dízelvontatásra tértek át.
A menetrend szerinti személyszállítás 1958-ban kezdődött. A Pálházi Állami Erdei Vasút nevet 1975-ben kapta, korábban Kemencepataki ÁEV néven működött. A Bodrogközi-Hegyközi Kisvasút 1980. november 29-én megszűnt, ezért az erdei vasúton üzemszünetet rendeltek el. Pálháza-Ipartelep-Kőkapu (7 km) között. 1989. augusztus 15-én indult ismét a forgalom. A pályát 1990-ben Kőkaputól a rostallói turistaházig (1 km), 1996-ban pedig Pálháza-Iparteleptől Pálházáig (1 km) hosszabbították meg.


Archív képek

Képek a `90-es évekből

Különvonatozás 2001. április 8-án

2002. augusztus 17.

Kisvasúti Nap 2002

KBK kirándulás 2004.

KBK kirándulás különvonattal 2004. november 20-án

2006 augusztus 9

Pályaépítés, síncsere, 2006-ban

2006. július 26-27.

Különvonat két mozdonnyal

Utazás 2007. március 22-én előfogatolt vonattovábbítással

Vegyes képek napjainkból

2016. augusztus 15.

Fotós tehervonat 2017. ősz

2017.11.04-én vasútfotósoknak szervezett különvonat közlekedett

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline