| |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A Dolinka - Csák-hegy szárnyvonal 1908-ban ifjabb Luczenbacher Pál iparvasút építésébe kezdett, mely kőbányáit összekötötte a szobi MÁV állomással. Az ún. „Fehér-bányába” a Dolinka – Csák-hegy vonal vezetett. 1917... A sikló 1926-ban, a Roessemann & Kühnemann cég kivitelezésével épült meg, a Csák-hegyen kitermelt kőnek a dolinkai szárnyvonalra történő szekeres ráhordásának kiváltására, közvetlen összeköttetést ... Előmegnyitó 2007. november 16-án A kisvasút előzetes, szűkebb körű megnyitó-ünnepsége: Nagyirtáson, majd egy hóeséses utazással Márianosztrától Szobig. A járművek érkezése 2008. február 20-... Az L-60-as mozdony és két személykocsi érkezése Paphegyről, illetve a daruzás A járművek megérkezését követő héttől megkezdődött a próbaüzem. Ez nem üres vonatokat jelent, az építők-megrendelő-átvevő több bejárást is tartott már a 25-ével kezdődő héten. A vonali létesítménye... 3737-es pályaszámú mozdony első munka... 2009. augusztus 28-án vizsgázott le a frissen felújított 3737-es pályaszámú, C50-es típusú dízelmozdony. Régi állomáshelyére történő visszatérése után az első komolyabb szereplése - a kisvasúti nap... Kőbányász és kisvasút emlékhely Szobo... 2021.06.19-én a Homokdűlőn, az egykori kőtörő üzem szomszédságában, avatták az ikonikus kőszállító csille gyönyörűen helyreállított példányát. Szob múltja egy értékes emlékkel gyarapodott, hisz a t... |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |