Lillafüredi ÁEV oldal logo
Vasúttörténet
Lillafüred
Megközelítés
Menetrend
Díjszabás
Vasúttörténet
Elérhetőség
Képtár
Cikkarchívum
Partnereink





English Deutsch Român Nyomtatható változat

A LÁEV D22,001-es (D02-508) mozdonyának beszerzési körülményei

A LÁEV D22,001-es (D02-508) mozdonyának beszerzési körülményei

1961. június 27-én a Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyárból Lillafüredre érkezik az M041 típusjelű, 33-as gyári számú négytengelyes dízelmozdony. A pillanat történelmi, a hozzá vezető út rögös, és az erőfeszítések dacára nem ismétlődik meg a jövőben. A beszerzett mozdony a sorozat 40 darabos szériájából az egyetlen gép, amely nem a MÁV részére kerül leszállításra.

(...)

A Lillafüredi Állami Erdei Vasút története időrendben

1917. évben a Tótsóvári Magyar Királyi Erdőhivatal elhatározza, majd 1918. január 19. 8160/1917. szám alatt közzéteszi a versenytárgyalási hirdetményét a Szinvavölgyi Erdei Vasút nyomvonalának megtervezésére, „Versenytárgyalási hirdetmény erdei vasút nyomjelzésére” címmel. A pályázat benyújtásának határideje: 1918. február 25. napja déli 12 óra volt.

(...)

Modrovich Ferenc (1887-1947), a LÁEV egyik tervezője és első vezetője

Modrovich Ferenc kiváló mérnök, kiemelkedő oktató-nevelő munkája, szakmai és emberi nagysága mellett szerény egyénisége miatt méltó arra, hogy az utókor tisztelettel megőrizze emlékezetében.

Nem formai tudás nyújtása, nem sablonok begyakorlása a felsőoktatás célja, hanem a szakszerű gondolkodásra való nevelés és a továbbképzésre a tudományos alap megadása. - Modrovich Ferenc

(...)

A Lillafüredi Állami Erdei Vasút története

A Lillafüredi Állami Erdei Vasút története

Már a század első évtizedében tervezték a Bükkben lévő kincstári erdőbirtokokból a fa szállításának könnyebbé tételére kisvasút építését, de az I. világháború kitörése ezt megakadályozta. A trianoni békeparanccsal azonban egy csapásra "külföldre" kerültek a felvidéki és erdélyi rengetegek. A bükki kisvasút építése a hazánk területén maradt erdőségek kiaknázása miatt újból előtérbe került és szabad utat kapott. A engedélyokiratot 1920. február 24-én adták ki, ekkor kezdődött meg az építkezés. 

(...)

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
A kiválasztott vasút helye kis térképen

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV